اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش قربانیان و شمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان امروز در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای آغاز این بحران تا کنون کل مراجعات با علائم تنفسی به مراکز درمانی این دانشکده، ۱۶ هزار و ۹۱۸ مورد بوده است که از این تعداد یک هزار و ۲۱۵ نفر نیازمند مراقب و بستر بودند.

و با اشاره به این موضوع که یک هزار و ۷۰ نفر با کسب بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند؛ گفت: تعداد مبتلایان به کرونا تا امروز ۱۳۲ نفر بوده که به تفکیک، در آبادان ۴۶ نفر، خرمشهر ۶۵ نفر و شادگان ۲۱ نفر به ثبت رسیده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با بیان اینکه ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا تا کنون بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، تصریح کرد: شمار فوت شدگان این بیماری تا امروز ۱۲ نفر است که  در آبادان آبادان ۳ نفر، خرمشهر ۷ نفر و شادگان ۲ نفر بوده است.

سلمان‌زاده افزود: روز گذشته ۲۹ نفر بستری و ۱۰ نفر مرخص شده‌اند و در حال حاضر شمار موارد کنونی بستری در بیمارستان آیت‌الله طالقانی، ۹۴ نفر است.

وی با تأکید بر این موضوع که مردم نقش اول مبارزه با کرونا هستند، یادآور شد: تا مردم نخواهند ویروس کرونا از منطقه ما ریشه کن نخواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: داروی ترکیبی ضد ویروس توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان که بر روی طیفی از بیماران کرونایی تست شد واکنش مثبت داده، هم اکنون این دارو به صورت مقاله به وزارت بهداشت ارائه شده و در حال بررسی در کمیسیون است.

انتهای پیام/72013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول