اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بازداشت عاملان زجرکش کردن خرس قهوه ای در ارومیه/۲ نفر تحت تعقیب هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی از بازداشت ۲ نفر از عاملان آزار یک خرس در آذربایجان غربی خبر داد.

بازداشت عاملان زجرکش کردن خرس قهوه ای در ارومیه/۲ نفر تحت تعقیب هستند

مصطفی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: ۲ نفر که اقدام به زجرکش کردن خرس بی آزار می‌کردند در ارومیه بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ۲ نفر، ۲ نفر دیگر نیز تحت تعقیب قرار دارند، تصریح کرد: پرونده مربوط به این افراد تحت عنوان آزار و اذیت حیوانات تشکیل شده و مراحل پرونده در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: این افراد حق شکنجه و آزار و اذیت این حیوان را نداشتند و باید به محض مشاهده آن در محیط روستا موضوع را به ماموران یگان حفاظت استان اطلاع می‌دادند.

حبیبی اعلام کرد: در راستای حفظ گونه‌های جانوری، به خصوص گونه‌های در معرض خطر، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه تخلف زیست محیطی طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد می‌کند.

خاطرنشان می‌شود، روز جمعه یک فایل ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن چند نفر از اهالی روستایی در ارومیه اقدام به شکار، آزار و در نهایت کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای کرده بودند.

خرس قهوه‌ای جزو خرس‌های در معرض انقراض و بومی این استان است که هنگام بارش برف و باران از زیستگاه خود به دامنه کوه‌ها روانه می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول