اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گروه‌های مردمی پای کار مقابله با کرونا | از فعالیت ۵۷ تیم عملیاتی تا مصرف شبانه ۷۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی

مسؤول مدیریت بحران شهرداری بیرجند گفت: در بحث ضدعفونی معابر شهری اکیپ‎های سازمان آتش‌نشانی شهرداری و گروه‌های مردمی پای کار آمده‌اند.

گروه‌های مردمی پای کار مقابله با کرونا | از فعالیت ۵۷ تیم عملیاتی تا مصرف شبانه ۷۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی

امین الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به اقدامات شهرداری بیرجند برای ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری بیرجند، اظهار داشت: در بحث ضدعفونی معابر شهری اکیپ‎های سازمان آتش‌نشانی شهرداری و گروه‌های مردمی پای کار آمده‌اند.

وی با بیان اینکه هفت تیم آتش‌نشانی بیرجند از ششم اسفندماه 98 عملیات ضدعفونی معابر شهری را انجام می‌دهند، بیان داشت: همچنین گروه‌های مردمی از سیزدهم اسفندماه 98 عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری، سطل‌های زباله، خودروها و سایت پسماند را انجام می‌دهند.

مسؤول مدیریت بحران شهرداری بیرجند با بیان اینکه شهرداری بیرجند جهت حمایت و پشتیبانی از گروه‌های مردمی موادضدعفونی را هر شب در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، عنوان کرد: هم‌اکنون 57 تیم عملیاتی شامل بسیجیان، هیئتی‌ها، سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با حمایت شهرداری بیرجند سازمان‌دهی شده و عملیات ضدعفونی را انجام می‌دهند.

الماسی مطرح کرد: هر گروه مردمی که بخواهد در فرآیند ضدعفونی معابر و خیابان‌های سطح شهر فعالیت کند می‌تواند در چارت مخصوص ساماندهی شده و وارد کار شود.

وی با اعلام اینکه هر شب حدود شش تا هفت هزار لیتر ماده ضدعفونی برای گندزدایی و ضدعفونی معابر، پمپ بنزین‌ها، خودروها و غیره استفاده می‌شود، اضافه کرد: همچنین یک دستگاه خوردوی یگان ویژه به‌صورت یک شب درمیان عملیات ضدعفونی معابر اصلی سطح شهر را انجام می‌دهد که مصرف همین یک دستگاه 9 هزار لیتر مواد ضدعفونی است.

مسؤول مدیریت بحران شهرداری بیرجند با اشاره به عدم همکاری یک پمپ بنزین در بیرجند جهت ضدعفونی جایگاه سوخت‌گیری، مطرح کرد: با توجه به اخطاریه صادر شده از سوی مرکز بهداشت شهرستان بیرجند مشکل برطرف شد و هر شب بحث ضدعفونی تمام جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح شهرستان بیرجند انجام می‌شود.

الماسی در پایان عنوان کرد: تمام این گروه‌های مردمی و پرسنل شهرداری از جان و دل برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا مایه می‌گذارند لذا این زحمات زمانی اثربخش خواهد بود که مردم قرنطینه خانگی را رعایت و از مسافرت غیرضرور خودداری کنند در غیر این صورت تمام زحمات این افراد به‌هدر می‌رود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول