اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تروریست‌های آمریکا پایگاه «کی وان» در کرکوک عراق را تخلیه کردند

نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق از واگذاری کنترل پایگاه «کی وان» واقع در کرکوک عراق به طرف عراقی خبر دادند.

تروریست‌های آمریکا پایگاه «کی وان» در کرکوک عراق را تخلیه کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش آمریکا از تحویل پایگاه کی وان واقع در کرکوک به نیروهای عراقی خبر داد.

ائتلاف بین المللی همچنین طی هفته گذشته از خروج نیروهایش از پایگاه القائم در استان الانبار و القیاره در استان نینوی که هر دو استان در شمال عراق هستند، خبر داد.

پایگاه نظامی کی وان آمریکا در کرکوک در 27 دسامبر 2019 (ششم دی ماه98) هدف حمله راکتی افراد ناشناس قرار گرفت  که با کشته شدن یک نظامی آمریکایی و سه نظامی دیگر همراه بود.

به دنبال آن دولت آمریکا  گروه «کتائب حزب الله» وابسته به سازمان الحشد الشعبی را بدون هیچ گونه سندی مسئول این حمله معرفی کرد و چند روز بعد  مقر این نیروها در منطقه «القائم» در غرب استان الانبار توسط ائتلاف بین المللی بمباران شد که در این حمله ۲۷ نفر از نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ کتائب حزب الله شهید و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.

حمله آمریکا به مقر نیروهای این گروه مقاومت عراق با خشم و عصبانیت مردم این کشور همراه شد که آنها را به حمله به سفارت آمریکا سوق داد.

یک ژنرال عراق روز گذشته گفت که پایگاه‌هایی که آمریکایی‌ها از آن عقب نشینی کردند ضعیف‌ترین پایگاه‌ها به دلیل مواجه شدن با آسیب دیدگی شدید ناشی از  هدف گیری آنجا با موشک‌هایی با برد 12 تا 20 کیلومتر است یعنی با موشک‌های کاتیوشا، گراد و خمپاره‌های 120 میلی به راحتی دچار خسارت سنگین می‌شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول