اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین در تربت حیدریه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تربت حیدریه گفت: شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه طی۶ روز نخست سال جاری سبب کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین نسبت به سال قبل در منطقه تربت حیدریه شد.

کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین در تربت حیدریه

 به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تربت حیدریه، جواد بلندی اظهار کرد: در تعطیلات ۶ روزه اول نوروز سال جاری شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه برای شکست کرونا، سبب کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تربت حیدریه ضمن قدردانی از پیوستن مردم به پویش «در خانه می‌مانیم، تا کرونا را شکست دهیم» از زحمات بی‌بدیل سنگرداران بی‌سنگر عرصه سوخت‌‌رسانی که همواره تحت هر شرایطی در تامین و توزیع بی‌‌وقفه فرآورده‌های نفتی، پرچم‌دار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است، قدردانی کرد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۷۱۶ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت حیدریه توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

بلندی افزود: در این بازه زمانی بنزین ۳۶ درصد، نفت گاز ۳ درصد و نفت کوره ۷۴۹ درصد افزایش داشت، در حالی که مصرف نفت سفید ۵۶ درصد ومصرف گاز مایع ۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تربت حیدریه دلیل افزایش ۷۴۹ درصدی (۷برابرشدن) مصرف نفت کوره در منطقه را فعال شدن برخی از صنایع پرمصرف از جمله کوره‌های آجرپزی و همچنین سرما و بارش‌کم‌ سابقه برف‌ در زمستان ۱۳۹۸ و افت فشار گاز طبیعی ناشی‌ از آن که‌ صنایع پرمصرف را مجبور به استفاده‌ از این‌ فرآورده به عنوان سوخت جایگزین کرده بود، عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در اواخر سال ۱۳۹۸ با اجرای طرح مدیریت‌ مصرف‌ سوخت شاهد کاهش ۳۶ درصدی مصرف‌ بنزین بودیم که با شیوع ویروس‌کرونا و محدویت به وجود آمده در ترددها در روزهای آخر سال گذشته، مصرف‌بنزین به۴۶ درصد کاهش یافت.

بلندی خاطرنشان کرد: مرکز پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی‌ایران با شماره ۰۹۶۲۷ به صورت ۲۴ساعته پاسخگوی سوالات و شکایات مردمی است و مسؤولان ذی‌ربط در منطقه موظف به بررسی و پاسخگویی به شکایات دریافتی در کمتر از ۷۲ ساعت هستند.

گفتنی است؛ منطقه تربت حیدریه یکی از 37 منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و هم مرز با افغانستان است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر 9 شهرستان تربت حیدریه، مه ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل آباد، گناباد، بجستان و خواف با ظرفیت ذخیره‌سازی حدود 235 میلیون لیتر است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول