اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرورت موقعیت‌شناسی در میدان جنگ با کرونا/ وزارت بهداشت فرمانده و همه ما سربازیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر کس باید بداند در هر زمانی چه وظیفه‌ای در میدان نبرد دارد، گفت: موقعیت‌شناسی در میدان جنگ امروز لازم و ضروری است.

ضرورت موقعیت‌شناسی در میدان جنگ با کرونا/ وزارت بهداشت فرمانده و همه ما سربازیم

حجت‌الاسلام مهدی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه هر کس باید بداند در هر زمانی چه وظیفه ای در میدان نبرد دارد، گفت: موقعیت‌شناسی در میدان جنگ، امروز لازم و ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توجه به مسئله امروز جامعه مهم و ضروری است، افزود: اینکه یک رزمنده‌ نداند کجای میدان ایستاده و کجا را باید هدف قرار دهد، آفت میدان جنگ  و یکی از عوامل شکست است.

وی ادامه داد: در این برهه سه مرحله و سه موضوع وجود دارد نخست اینکه این وضعیت یک بیماری همه‌گیر است، دوم یک حمله است و اگر حمله است چه نوع حمله‌ای و وظیفه ما در قبال آن چیست.

طاهری با بیان اینکه در مورد مرحله اول که مطرح می‌شود این یک بیماری است، سربازان و افسران که همان پرستاران و پزشکان هستند، بدون ترس وارد میدان شده و با غلبه بر ترس، بر تهاجمی که شده بود پیروز شدند، اضافه کرد: مسئله ماسک بیش از اینکه یک مشکل بهداشتی باشد یک مسئله روانی در کشور بود و این مرحله با ایجاد کارگاه‌هایی در نقاط مختلف کشور  این فضای روانی به طور کل شکسته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسئله دوم بحث حمله بیولوژیکی دشمن بود، گفت: اتفاقاتی که در کنار جنگ بیولوژیکی دشمن در حال رخ دادن بود، تاکنون در تاریخ تشیع اتفاق نیفتاده و این نوع حمله از سنخ دیگری بود و دشمن کاری کرد که مردم از حرم و شهرهای مقدس و هر چیزی که جنبه دینی دارد فرار کنند.

وی با بیان اینکه دعوای این روزهای ما دعوای جسمی نیست، مسئله و اتفاقی افتاده که صرفا دوختن ماسک آن را حل نمی‌کند و ما رسالت‌های دیگری داریم، عنوان کرد: گام دوم شروع شده است که مسئله معنویت و انفاق بود و در این گام همه وظیفه داریم از اقوام و دوستان خود حمایت کنیم و دست‌گیر آنان باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بحث سوم موضوع شبهات و شایعاتی بود که به وجود آمد و در مسئله شناختی اگر نتوانیم موفق شویم، چیزهای زیادی را از دست خواهیم داد و ما از رزمندگان خود یاد گرفتیم در کنار مبارزه، اعتقادات و ایمان خود را تقویت کنیم.

گلایه‌مندی از کمبود نیروی انسانی خواهر برای امور دفن بیماران کرونایی

وی با گلایه‌مندی از کمبود نیروی انسانی خواهر برای غسل، کفن و دفن بیماران کرونایی ادامه داد: اینکه یک جاهایی آمادگی نداشته باشیم تا در میدان نبرد همه‌جوره خدمت‌رسانی کنیم، باعث ضعف و شکست می‌شود.

طاهری، نحوه‌ رفتار در این شرایط را در قالب سه رویکرد انفعالی، تقابلی و تعاملی تبیین کرد و گفت: در این زمان رویکرد تعاملی برای ما مهم است و باید در این مسیر به سه نکته توجه داشت نخست جنبه بهداشتی، سلامت و جسمانی است که در  تهیه امکانات لازم به اندازه توان و در سنگری که وزارت بهداشت فرمانده آن است ما همه باید سربازی کنیم و همه انجام وظیفه و کمک می‌کنیم.

وی بُعد سوم را بعد شناختی دانست و عنوان کرد: در این مسیر دو آمادگی لازم است، یکی آمادگی برای عملیات و دیگری آمادگی برای قوی شدن و ضعیف نشدن یعنی اعتقادات ما باید قوی شود و در این مورد نیاز به یک کارگروه پاسخگویی به شبهات داریم، شبهاتی که در خصوص مسائل دینی ما مطرح می‌شود.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول