اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استان اصفهان 12 و 13 فروردین «تردد ممنوع» می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان از ممنوعیت تردد تمامی وسایل نقلیه (به جز 4 گروه) در روزهای 12 و 13 فروردین ماه در سطح استان اصفهان خبر داد.

استان اصفهان 12 و 13 فروردین «تردد ممنوع» می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌اله غلامی ظهر امروز در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه اظهار داشت: حدود 75 درصد مردم با رعایت نکات مراقبتی در خانه ماندند و کمتر از 25 درصد به توصیه‌ها گوش نکردند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان ادامه داد: عدم رعایت این اقلیت، پایمال شدن حقوق اکثریت را در پی داشت و به همین دلیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از 8 فروردین ماه آغاز شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه نوزدهم ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: علاوه بر 14 در مبادی شهری، 162 نقطه در نقاط مختلف استان برای کنترل ترددها پیش‌بینی شد؛ در این ایستگاه‌ها نیروی انتظامی، بسیج، هلال‌احمر، راهداری و بهداشت و درمان حضور دارند.

غلامی با بیان این که ۴۷۹۹ خودرو که قصد ورود به استان داشتند برگشت داده شده تصریح کرد: در ۸ فروردین ماه ۹۹ خودرو توقیف، ۳۱ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۲ هزار خودرو دیگر تذکر گرفتند.

وی همچنین اضافه کرد: در روزهای ابتدایی سال جدید تاکنون به دلیل عدم رعایت طرح زوج و فرد در کلان‌شهر اصفهان ۵۷ هزار جریمه برای متخلفان صادر شد؛ از سوی دیگر مشاغلی که گفته شده باید تعطیل باشند بدون ضرورت باز بودند که در همین راستا ۳۵۵ مغازه پلمب شدند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به ممنوعیت هرگونه تردد در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه یادآور شد: کمیته حمل و نقل ستاد مقابله با کرونا، دستورالعملی را برای خودروهای مجاز تهیه کرده که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

غلامی تشریح کرد: طبق مصوبه ستاد، ترددهای مجاز صرفاً به 4 گروه تقسیم می‌شود، دسته اول خودروهای انتظامی، قضایی و امدادی هستند که با ارائه کارت شناسایی و گواهی مأموریت می‌توانند تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: گروه دوم، خودروهای خدماتی مانند ادارات آب و برق و ... هستند که باید درخواست کتبی و مشخصات راننده خود را به فرمانداری ارائه دهند تا گواهی تردد صادر شود، خبرنگاران نیز جزء این دسته از مشاغل محسوب می‌شوند؛ بدون داشتن این گواهی تردد در شهر تخلف محسوب شده و پلیس نسبت به تخلف‌ها برخورد می‌کند.

معاون استاندار اصفهان عنوان کرد: گروه سوم شهرداری‌های سطح استان هستند که می‌توانند در محدوده قانونی شهر تردد داشته باشند، خودروهایی که فاقد پلاک عمومی یا آرم شهرداری هستند با گواهی صادر شده از سوی فرمانداری شهرستان در محدوده شهری اجازه تردد دارند.

غلامی با اشاره به این که گواهی صادر شده از سوی فرمانداری‌ها برای شخص و خودرو بوده و انتقال به غیر امکان‌پذیر نیست، تاکید کرد: به دلیل گستردگی وسایل نقلیه شهرداری اصفهان، گواهی تردد از سوی خود معاونت شهرداری صادر می‌شود.

وی در مورد دسته چهارم که از ممنوعیت تردد استثنا شده‌اند، گفت: خودروهایی که توزیع مایحتاج عمومی را انجام می‌دهند با هماهنگی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف گواهی تردد صادر می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان اذعان داشت: همه ترددها به غیر از ۴ گروه مذکور در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع بوده، در صورت موارد خاص مثل موارد حاد بیماری، تردد با تشخیص پلیس امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: خانواده حتی بدون وسیله نقلیه هم از مراجعه به مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها اجتناب کنند، همه پارک و بوستان‌ها تعطیل شده و نیروهای نظامی مستقر شده از ورود ممانعت می‌کنند.

غلامی تاکید کرد: سفرهای ضروری صرفاً با آژانس‌ها و تاکسی‌ها امکان‌پذیر است و حتی استفاده شخصی رانندگان تاکسی غیرقانونی است.

معاون استاندار اصفهان در رابطه با فعالی مراکز صنعتی گفت: با توجه به تعطیل بودن روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین، کارخانجاتی که مایحتاج ندارند، تعطیل رسمی بوده و تعطیل هستند، اما تولیدهای مربوط به مصارف ضروری فعالیتشان ادامه داشته و با رعایت الزامات بهداشتی به کار خودشان ادامه می‌دهند.

وی در خصوص سفرهای ضروری بین شهری اظهار داشت: کمتر از ۲۰ درصد از ظرفیت بین شهری برای سفرهای ضروری فعال است؛ ظرفیت خطوط ریلی و فرودگاه‌ها به حداقل ممکن رسیده و برخی خطوط به کلی تعطیل شده‌اند.

غلامی در مورد ادامه پیدا کرد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد: زمانی که برای طرح گرفته شده ۲۰ فروردین ماه است، برای بعد از آن مشخص نیست، پس از ارزیابی تا تاریخ مذکور، جمع‌بندی صورت گرفته و شرایط ما را روشن می‌کند.

وی اضافه کرد: مراکزی که تعطیل بوده مانند دانشگاه‌ها باز هم تعطیل می‌مانند و ادارات با کمتر از یک سوم نیرو تا ۲۰ فروردین باز هستند؛ اقشاری که متضرر شدند از تسهیلاتی که به صورت ملی اعلام شده می‌توانند استفاده کنند.

با مراکز دولتی مانند اداره ورزش و جوانان که امکانات خود را به بخش خصوصی اجاره داده‌اند، ابلاغ شده در خصوص اجاره‌بها بخشیدگی، تخفیف و استمهال داشته باشند.

در پایان خاطر نشان کرد: ما موظف به رعایت موارد ابلاغی از تهران هستیم، هرچند آنجایی که تفویض شده، حداکثر استفاده را از تفویض اختیاری که داده شده بود داشته‌ایم.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول