اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

استاندار خوزستان: امسال 13 بدر نداریم/ در صورت کوتاهی هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود

استاندار خوزستان گفت: امسال سیزده بدر نداریم و باید از خروجی محله‌ها درون شهر‌ها ممانعت و پیشگیری به عمل آید.

استاندار خوزستان: امسال 13 بدر نداریم/ در صورت کوتاهی هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امشب در نخستین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در سال ۹۹ ، اظهار کرد: بیماری کرونا در چین ظرف یک ماه سه هزار نفر را به کام مرگ برد، امروز روزانه سه هزار نفر از بین می‌رود و آمار مبتلایان از مرز ۶۵۰ هزار نفر فراتر رفته و روزانه ۱۰۰ هزار نفر به آمار مبتلایان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در استان ضریب ابتلا پایین آمده است نباید موجب حساسیت‌زدایی مسئولان شود، ادامه داد: یک غفلت موجب هدر رفتن همه زحمات می‌شود و اگر  ۶۰ درصد جمعیت خوزستان مبتلا شود حدود سه میلیون نفر می‌شود که اگر ۲۰ درصد از این افراد نیاز به بستری شدن داشته باشند، این رقم به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد و حتی در صورتی که این تعداد در طول دو سال مبتلا شوند امکانات بیمارستانی در هیچ جای دنیا به این میزان پاسخگو نخواهد بود، بنابراین اصل بر پیشگیری است.

استاندار خوزستان با تأکید بر این موضوع که در صورتی که تلفات بالا بروز کند تبعات اجتماعی سنگین به همراه خواهد داشت و روند اداره استان در آن صورت امکان پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: مردم  باید تا جایی که می‌توانند شیوه زندگی خود را متناسب با شرایط تطبیق دهند و ما نیز اگر مدیریت کنیم، شیب را کند خواهیم کرد در غیر این صورت گرفتاری‌های بزرگی بروز خواهد کرد.

شریعتی افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که در ستاد ملی تصویب و ابلاغ شد،  اجرای آن آغاز شده است و چون از موارد اصلی است که سرایت و پیشگیری را کنترل می‌کند و باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ورودی‌های استان از ۲۸ اسفندماه تا امروز ۸۱ درصد کاهش یافته، یادآور شد: در سفرهای بین شهری درون استان کاهش در حد ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است و این نشان می‌دهد سفرها و دید و بازدید ها آن‌طور که مدنظر ما بوده کاهش نیافته و باید این وضعیت را مورد توجه قرار دهیم و اقدامات خود را سختگیرانه‌تر کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در شورای تامین استان تمهیدات مهمی برای شهرهای قرمز استان مثل اندیمشک، شوشتر، خرمشهر و آبادان اتخاذ کردیم و همه ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها کنترل می‌شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: امسال سیزده بدر نداریم و باید از خروجی محله‌ها درون شهر‌ها ممانعت و پیشگیری به عمل آید، همه پارک‌ها و تفرجگاه‌ها بسته باشند و از هم اکنون تقسیم کار انجام گرفته تا ممانعت‌ها شکل گیرد، در صورت کوتاهی هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود همچنین پروژه‌های پیمانکاری نیز جز موارد ضروری تا ۱۰ روز آینده تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه ستادهای شهرستانی هفته‌ای دو بار و در صورت لزوم نیز به صورت روزانه تشکیل شود و گزارش صورت جلسات نیز به اداره کل امور اجتماعی استانداری ارسال شود، گفت: آمار روزانه مبتلایان کاملاً مشخص بوده و نشان دهنده عملکرد ما است و عملکرد ما به هیچ عنوان جای پنهان کردن ندارد.

انتهای پیام/72013/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول