اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احداث کورت اسکواش در کاشان در سال جدید

رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان گفت: قرار است مجموعه 3 کورت شهرستان کاشان با اعتبارات دولتی به مبلغی بالغ بر ١٠ میلیارد ریال و همچنین احداث زمین پدل با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این شهرستان به زودی به انجام برسد.

احداث کورت اسکواش در کاشان در سال جدید

هدا محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هیأت اسکواش اصفهان در سال ٩٨ اظهار داشت: در سال ٩٨ طبق تقویم ورزشی هیأت که در راستای تحقق اهداف فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان در ابتدای سال تدوین شد، پیش رفتیم و توانستیم درصد قابل ملاحظه‌ای از برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان ادامه داد: راه‌اندازی لیگ استانی برای نخستین‌بار در کشور، اجرای طرح پایش مربیان استان در دو مرحله عملی و تئوری توسط سرمربی تیم ملی اسکواش و تشویق مربیان برای رفتن به سمت تشکیل مدارس اسکواش که طرح آن برای نخستین‌بار در کشور از سوی هیأت اصفهان مطرح شد، از جمله اقداماتی بود که در سال ٩٨ با همکاری مربیان و کمیته‌های مربوطه عملیاتی شد.

وی بیان کرد: برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی اصفهان‌جونیور با جایزه سه هزار دلاری را می‌توان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هیأت در سال ٩٨ برشمرد.

محمدی ادامه داد: در این رقابت‌ها که آذر ماه در دو بخش دختران و پسران در شش رده سنی در آکادمی اسکواش شهید نصر اصفهان و کورت‌های سیتی‌سنتر برگزار شد، بیش از ٢۵٠ اسکواش‌باز از سراسر کشور شرکت کردند.

رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان اضافه کرد: چهارمین دوره متوالی مسابقات بین‌المللی اصفهان‌نشنال‌کلوز بانوان نیز قرار بود در فصل زمستان برگزار شود که به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه، لغو شد.

وی با اشاره به حضور حداکثری مربیان و داوران این استان در کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و ارتقای سطوح مختلف مربیگری و داوری که از سوی کمیته آموزش فدراسیون طی یک سال اخیر برگزار شد، تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت اصفهان دارای داوران مجرب و کاربلدی است که در کشور زبان‌زد بوده و جزو نخستین گزینه‌های کمیته داوران فدراسیون برای قضاوت در تورنمنت‌های ملی و بین‌المللی هستند.

محمدی عنوان کرد: برگزاری جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به مناسبت ماه رمضان در اردیبهشت‌ ماه، برگزاری مسابقات مناسبتی، همایش پیاده‌روی، برنامه‌های فرهنگی، جشن "یلدای اسکواش من" و تقدیر از بانوی پیشکسوت اسکواش اصفهان در این جشن، از دیگر برنامه‌های هیأت در سال ٩٨ بود.

رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان با بیان این‌که همگانی کردن اسکواش در استان به موازات توسعه بُعد قهرمانی، یکی از اهداف بلندمدت هیأت در سال‌های اخیر است، اضافه کرد: سعی کرده‌ایم با آموزش اصول اولیه اسکواش به دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی توسط مربیان مجرب هیأت، علاوه بر آشنا کردن قشر نوجوان و همچنین افزایش جامعه آماری ورزشکاران این رشته، به هدف اصلی که همان استعدادیابی و پرورش نخبگان در این رشته ورزشی است، دست یابیم.

وی تصریح کرد: کسب مدال‌های رنگارنگ توسط اسکواش‌بازان استان اصفهان در مسابقات مختلف ملی، قهرمانی کشور و بین‌المللی ایران جونیور، یزدجونیور و اصفهان جونیور، دعوت از بازیکنان دختر و پسر استان به اردوهای استعدادیابی و تیم ملی و همچنین حضور مربیان مجرب استان در اردوهای استعدادیابی و ملی را نیز می‌توان در کارنامه سال ٩٨ اسکواش استان اصفهان ثبت کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: قرار است مجموعه 3 کورت شهرستان کاشان با اعتبارات دولتی به مبلغی بالغ بر ١٠ میلیارد ریال و همچنین احداث زمین پدل با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این شهرستان به زودی به انجام برسد.

رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان با بیان این‌که هیأت استان در سال ٩٨ موفق به کسب رتبه سوم ارزیابی عملکرد در بین تمامی استان‌ها شد، افزود: در سال ٩٨ نیز هیأت استان اصفهان موفق شد رتبه چهارم کشوری را از آن خود کند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول