اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید 11 درصد فولاد کشور در ذوب‌آهن اصفهان

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: این شرکت با همت تلاشگران خود در سال 1398 موفق به ثبت رکوردهایی در تولید، فروش و صادرات شد و این موفقیت‌ها با وجود مشکلات عدیده سال گذشته از جمله کمبود شدید مواد اولیه و نقدینگی و شیوع بیماری کرونا حاصل شد.

تولید 11 درصد فولاد کشور در ذوب‌آهن اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: با وجود آنکه در سال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه بودیم در بخش تولید با 5 درصد افزایش نسبت به سال 1397 به عدد 2 میلیون و 526 هزار تن تولید چدن رسیدیم که منجر به ثبت رکورد جدیدی در تولید سالانه این شرکت با دو کوره بلند شد و در تاریخ ذوب‌آهن نیز دومین رکورد تولید سالانه محسوب می‌شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: در بخش فروش نیز به لحاظ درآمد و تناژ رکورد زدیم و همچنین با یک‌میلیون و 200 هزار تن صادرات، در این بخش و همچنین به لحاظ درآمدزایی رکورد جدیدی در این شرکت ثبت شد که جزئیات آن پس از افشا در سامانه کدال، قابل‌انتشار خواهد بود.

وی در خصوص شرایط کنونی ارزش سهام این شرکت گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما این است که میزان سهم شناور ذوب‌آهن اصفهان بسیار بالاست و متأسفانه نوسان گیران در این بازار جولان می‌دهند. البته تا آنجا که موفق به اخذ موافقت هیأت مدیره شدیم، بازارگردانی کردیم و آنچه در توان ما بود انجام دادیم.

یزدی‌زاده تصریح کرد: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته است و این نوید را می‌دهیم که این مجتمع عظیم صنعتی توانایی، ابزار و ظرفیت لازم برای جهش تولید را دارد. محقق شدن این مهم، نیازمند آن است که مطابق منویات مقام معظم رهبری، دولت به اندازه سهم خود از این شرکت حمایت کند و مواد اولیه به ویژه سنگ‌آهن را تأمین کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: ذوب‌آهن اصفهان تولید حدود 11 درصد فولاد کشور را به عهده دارد و اگر دولت تنها 11 درصد سنگ‌آهن کشور را به این شرکت اختصاص دهد، 10 میلیون تن سنگ‌آهن به این شرکت می‌رسد، اما انتظار ما تنها حدود 7 میلیون تن سنگ‌آهن است که انتظار زیادی نیست و این سنگ‌آهن را رایگان نیز نمی‌خواهیم؛ در واقع اگر همانند کنسانتره، گندله و DRI، برای سنگ‌آهن نیز سهمیه‌بندی انجام شود،  جهش تولید در این شرکت  محقق می‌شود و ذوب‌آهن به تولید 3 میلیون و 50 هزار تن می‌رسد.

وی یادآور شد: با تأمین سنگ‌آهن به میزان مذکور، به لحاظ کمی به افزایش 20 درصدی در تولید می‌رسیم و به لحاظ کیفی مشابه سال گذشته که انواع ریل تولید شد، امسال نیز محصولات جدیدی تولید می‌کنیم.

یزدی‌زاده، با اشاره به اینکه محصولات جدید، ارزش افزوده بالایی دارد، افزود: تولید این محصولات باعث می‌شود سودآوری شرکت افزایش یافته و زیان انباشته صفر شود که کمک بسیار خوبی به سهامداران می‌کند  و عامل اصلی رشد ارزش سهام این شرکت است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه برنامه ذوب‌آهن در سال گذشته، صفر کردن زیان انباشته بود که به دلایلی محقق نشد،  افزود: برای دست‌یابی به این هدف و برون‌رفت از شرایط فعلی ابزارهای لازم را داریم تا بتوانیم در سال جاری، هم معیشت پرسنل را بهبود بخشیم و هم سهامداران را خوشحال کنیم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا که یک بحران جهانی را ایجاد کرده است، گفت:  کشور ما نیز بامشکلات شیوع این بیماری مواجه است و با این حال با تدبیر کل نظام در مقایسه با سایر کشورها شرایط بهتری داریم و البته همه باید برای شکست کرونا تلاش کنیم.

یزدی‌ززاده افزود: صنایع کشور و از جمله ذوب‌آهن اصفهان با تولید و همچنین رعایت مقررات بهداشتی تا آنجا که توان دارند  با این بحران مقابله می‌کنند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اقدامات ذوب‌آهن اصفهان در جهت مدیریت بحران مذکور را بسیار چشمگیر دانست و گفت:  هم در داخل این مجتمع عظیم صنعتی و هم در منطقه اقدامات بسیار خوبی برای مهار این بیماری توسط ذوب‌آهن اصفهان انجام شده است که این کار در کنار حفظ تولید صورت گرفت.

وی اقدامات  بیمارستان شهید مطهری این شرکت در مقابله با کرونا را فراتر از مسئولیت‌های اجتماعی دانست و گفت: این مجتمع درمانی به عنوان یک سرمایه چند صد میلیاردی کاملاً در خدمت این پیکار بزرگ بوده و اقدامات و آماده‌سازی خود را زمانی آغاز نمود که بیماری کرونا تنها در کشور چین شیوع یافته بود. همچنین کلیه همکاران ما شبانه‌روزی برای مقابله با این بیماری فعالیت کردند تا کمترین آسیب را ببینیم و تا کنون نیز این امر نتایج مثبتی در پی داشته است و به خوبی مدیریت شده است.

یزدی‌زاده ابراز امیدواری کرد که ذوب‌آهن اصفهان در سال جاری باهمت تلاشگران، حمایت دولت و تدابیر مسؤولان خود بتواند، جهش تولید را که مورد نظر مقام معظم رهبری است محقق سازد.

  انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/و                                                                                                                                  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول