اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| سیاسرانی: حل مشکل روستای انارور نوشهر بودجه می‌خواهد/پیگیر هستیم

بخشدار مرکزی نوشهر با بیان اینکه مطالبه مردم ازسوی بنیاد مسکن مورد پیگیری قرار گرفته است، گفت: حل مشکل روستای انارور نوشهر نیاز به بودجه دارد.

فارس من| سیاسرانی: حل مشکل روستای انارور نوشهر بودجه می‌خواهد/پیگیر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه در سامانه فارس من با ثبت سوژه با عنوان  «عدم رسیدگی بخشداری و دهیاری مازندران روستای انارور در نوشهر به آسفالت معابر و جدول‌بندی آب» خواستار پیگیری رسانه‎ای این موضوع شدند.

در توضیح این سوژه آمده است؛ خیابان فرهنگ در روستای انارور نوشهر بلاتکلیف مانده و اقدامی برای روکش آسفالت و جدول‌بندی جوی آب انجام نداده‌اند که این وضعیت نامناسب موجب ایجاد مشکل در رفت وآمد و صدمه به جلوبندی خودروها در اثر برخورد با سطح ناهموار زمین شده است.

با توجه به این شرایط سوال این است که بعد از 40 سال بلاتکلیفی این خیابان، وظیفه دهیاری و بخشداری در این زمینه چیست؟ دهدار و بخشدار این روستا و بخش، چرا بازدید میدانی به‌عمل نمی‌آورند تا وظیفه‌شناسی و به امور مردم رسیدگی کنند؟ مگر ماده25 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره بر خدمت‌گزار بودن مسؤولان دستگاه‌های اداری در برابر خواسته‌های قانونی مردم و انجام سریع خواسته‌های قانونی آنان ندارد که توجهی به این مهم نشده است.

سؤال دیگر این است چرا بخشداری و دهیاری پای اعضای شورای روستا یا محله را در قضیه عمرانی این روستا به میان می‌کشند،درحالی‌که طبق مصوبه جدید وزارت کشور باید تمامی شورایاری‌ها وشوراهای روستاها جمع‌آوری شوند؛ چرا که فعالیت آنان، مشروع وقانونی نیست. پس چرا شورای این روستا کنار نمی‌روند؟ چرا بابت درخواست آب،برق، گاز و آسفالت از مردم مطالبه وجه می‌کنند؟ کجای قانون ایران بر گرفتن وجه و پول به عنوان حق شوراها تاکید شده است؟

مردم عوارض می‌پردازند و شهرداری‌ها در محدوده شهرها و بخشداری و دهیاری‌ها در محدوده بخش و روستاها وظیفه  رسیدگی به درخواست‌های عمرانی و آسفالت معابر را دارند.

بخشدار مرکزی نوشهر در این‌باره در پیگیری مجدد این سوژه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: این موضوع چندین بار مورد پیگیری قرار گرفته و همچنان نیز پیگیر هستیم.

رستم سیاسرانی افزود: درحال حاضر عرض کوچه به‌صورتی است که نمی‌توان بحث آسفالت را پیگیری کرد و حتی یک خودرو نیز به راحتی رد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این مطالبه از سوی بنیاد مسکن مورد پیگیری قرار گرفته است، تصریح کرد: حل این موضوع نیاز به بودجه دارد.

بخشدار مرکزی نوشهر خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایطی که درحال حاضر داریم اولویت بحث سلامت مردم است.

سیاسرانی قبلا اعلام کرده بود: با توجه به مشکلات مردم قرار شد بازدید از محل صورت گیرد که طی بررسی صورت گرفته مشخص شده این خیابان هشت متری است که به‌دلیل عدم عقب‌شینی سه متری و نمی‌توان روی سه متر آسفالت صورت گیرد.

وی یادآور شد: باید در زمانی‌که افراد اقدام به دریافت جواز می‌کردند متعهد به عقب‌نشینی می‌شوند ولی درحال حاضر تا جاده تعریض نشود نمی‌توان خیابان را آسفالت کرد.

سیاسرانی گفت: در چنین شرایطی که دهیاران از شرایط خوب مالی برخوردار نیستند اگر اهالی عقب‌نشینی کنند می‌توان نسبت به آسفالت خیابان اقدام کرد.

انتهای پیام/86034/ع/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول