اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن‌پست: تحریم‌های آمریکا مانع دسترسی ایران به دارو و تجهیزات پزشکی هستند

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به بررسی موانعی پرداخت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای دسترسی این کشور به داروها و تجهیزات پزشکی ایجاد کرده‌اند.

واشنگتن‌پست: تحریم‌های آمریکا مانع دسترسی ایران به دارو و تجهیزات پزشکی هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی به قلم «ارین کانینگهام»، نوشت: تحریم‌های آمریکا در مسیر تلاش‌های ایران برای واردات دارو و سایر ملزومات دارویی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مشکل ایجاد می‌کند.

بنابر این گزارش، محدودیت‌های اعمال شده بر سیستم بانکی ایران و تحریم صادرات نفت توانایی تهران را برای تامین مالی و خرید اقلام ضروری از خارج شامل دارو و مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای تولید دارو در داخل محدود کرده‌اند.

بر اساس گزارش فصلی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک)، دولت ترامپ تعداد مجوزهای صادر شده برای شرکت‌ها جهت صادرات دارو به ایران را کاهش داده است.بر اساس این گزارش که خلاصه‌ای کوتاه از آن در این خبر در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، کارکنان بخش دارویی ایران و کارشناسان بهداشت جهانی می‌گویند «روشن است که سیستم بهداشتی ایران از تجهیزات ضروری برای حفظ جان مردم و جلوگیری از شیوع گسترده‌تر [ویروس کرونا] محروم شده است.»

واشنگتن‌پست به نقل از یکی از کارکنان یک شرکت دارویی در ایران نوشته که تحریم‌ها باعث شده‌اند واردات و فرآیند تولید زمان‌برتر و گران‌تر شود. برخی تامین‌کنندگان [از تحریم‌های آمریکا] بیم دارند و دیگر تمایل ندارند با ما کار کنند. تحریم‌ها ظرفیت ایران را در کنترل شیوع بیماری کاهش داده است.

این روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از این گزارش در خصوص ادعای وزیر امور خارجه آمریکا که می‌گوید محدودیتی برای صادرات دارو به ایران وجود ندارد، نوشت: در عمل، محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا از جمله جرایم مربوط به همکاری با طیفی از بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران، شرکت‌های غربی را برای تجارت با ایران بی‌میل کرده است.

گزارش مزبور در خصوص آنچه کانال تجارت بشردوستانه سوییس خوانده شده نیز می‌نویسد: برای استفاده از این کانال، شرکت‌ها باید اطلاعات گسترده‌ای در خصوص ذی‌نفعان ایرانی صادرات کالاها هر ماه ارائه دهند. اسناد مربوطه شامل روابط تجاری شرکت‌های ایرانی، جزئیات مالی و تعهد کتبی از سوی توزیع‌کنندگان است که اجازه نمی‌دهند کالاها به افراد یا نهادهای تحریم‌شده در ایران فروخته شود.

واشنگتن‌پست همچنین به نقل از یک منبع نوشته است که معافیت‌های تحریمی جریان بلاانقطاع کالاهای بشردوستانه به ایران را تضمین نمی‌کنند. به گفته او «ایالات متحده یک محیط قانونی و تجاری را ایجاد کرده که همچون راه رفتن در میدان مین است.»


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول