اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

برقراری مستمری بازنشستگی برای 155 خانوار تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: با پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان از طرف کمیته امداد، 155 خانوار از تحت حمایت امداد این نهاد در استان بوشهر خارج و مستمری بازنشستگی انان از طرف سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

برقراری مستمری بازنشستگی برای 155 خانوار تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای توانمندسازی خانوار های مددجویی، کمیته امداد نگاه ویژه‌ای به مسائل تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد خانوارهای مددجویی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط(به عنوان حق بیمه بازنشستگی) به سازمان تأمین اجتماعی، بخشی از مشکلات آنها در این زمینه مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری 45 تا 50 سال و مجریان طرح‌های اشتغال 18 تا 50 سال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند، انجام می‌شود.

لطفی ادامه داد: این پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول که برای زنان 55 سال و برای مردان 60 سال است، ادامه می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: با اجرای طرح اخیر تاکنون 155 خانوار تحت پوشش این نهاد در استان بوشهر با برقراری متوسط حقوق بازنشستگی از طرف سازمان تأمین اجتماعی، توانمند و از تحت حمایت امداد خارج شده اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته، بابت حق بیمه‌های اجتماعی یک هزار و 481 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر که مشمول این طرح هستند، مبلغ 28 میلیارد و 233 میلیون ریال پرداخت شده است.

لطفی گفت: از این تعداد یک هزار و 267 خانوار زنان سرپرست و  175 خانوار مشمولین طرح‌های اشتغال هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول