اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۴۱ نفر گرفتار در سیلاب خراسان‌جنوبی امدادرسانی شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۱ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند.

۱۴۱ نفر گرفتار در سیلاب خراسان‌جنوبی امدادرسانی شدند

ابوالحسن میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته در استان خراسان‌جنوبی ۱۳۸ تیم امدادی و عملیاتی از روز شنبه در استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با بیان اینکه این تیم‌های عملیاتی و امدادی تا صبح روز چهارشنبه در حالت آماده‌باش هستند، بیان داشت: با توجه به ماهیت رگباری بارندگی‌ها ابلاغیه‌های لازم به فرمانداران ۱۱ شهرستان استان ارسال شده تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته و خدمت‌رسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی در سطح استان، مطرح کرد: در شبانه‌روز گذشته به ۱۴۱ نفر از افراد گرفتار در سیلاب استان امدادرسانی شد.

میرجلیلی با بیان اینکه میزان نزولات جوی طی این مدت در برخی نقاط استان بیش از ۶۵ میلی‌متر گزارش شده است، عنوان کرد: همچنین طی این مدت ۹ خودرو گرفتار در سیلاب هم رهاسازی شد.

وی از آبگرفتگی معابر عمومی در شهرستان‌های قاین، فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و مطرح کرد: همچنین چهار روستای شمالی استان در این مدت دچار قطعی برق شده بود که بلافاصله توسط امدادگران شرکت برق، برق این مناطق به شبکه سراسری وصل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی از مسدود شدن چهار محور روستایی استان به‌دلیل عبور سیلاب و آبگرفتگی آب‌نما‌ها خبر داد و با تأکید بر اینکه این مشکل توسط راهداران مرتفع شد، بیان داشت: با توجه به شدت بارش‌ها و احتمال سرریز شدن سد نهرین، آب منطقه‌ای در حال پایش سد‌ها و سازه‌های استان است که در صورت لبریز شدن با بازکردن دریچه‌ها از بروز مشکل و خسارت پیشگیری کند.

میرجلیلی اوج فعالیت این سامانه بارشی را طی امروز و فردا اعلام کرد و گفت: با توجه به بارش‌های سنگین و رگباری مردم از توقف خودرو در مجاورت مکان‌های خطرساز اجتناب و در حریم و بستر رودخانه‌ها مستقر نشوند.

انتهای پیام/69039/ح/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول