خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج، با تأکید بر اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ انسانساز نماز و احکام الهی در بین دانشآموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: با هدف تداوم جریان تعلیم و تربیت برنامههای آموزشی، پرورشی، فرهنگی و مشاورهای در مدارس مجازی استان در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه فرآیند تربیت همیشگی است، تصریح کرد: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز یک نوع سرمایهگذاری فرهنگی و اجتماعی است، گفت: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانشآموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با برشمردن نماز بعنوان یکی از زیباترین و جذابترین جلوههای عینی مسلمانان افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانشآموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان میگذارد.
رنجبر عنوان کرد: حضور دانشآموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده بسیار حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز آسیبهای تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیتها، استعدادها، نیازها و خواستههای دانشآموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیبهای اجتماعی اظهار داشت: ترویج و گسترش فعالیتهای دینی و قرآنی سرلوحه فعالیتهای پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
تازه های کتاب