اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشریح برنامه‌های فرهنگ و ارشاد با مدیریت جدید/ از ارتقای جایگاه هنرمندان تا قول حمایت از رسانه‌های استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برنامه‌های پیش‌روی این نهاد را در زمینه‌های فرهنگی، رسانه‌ای، گسترش عفاف و حجاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های فرهنگ و ارشاد با مدیریت جدید/ از ارتقای جایگاه هنرمندان تا قول حمایت از رسانه‌های استان

ابراهیم شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از رسانه‌های استان، یارانه مطبوعات و سهمیه کاغذ گفت: رسالتی که رسانه‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده دارند، بسیار سنگین بوده و هر کجا در کشور که شاهد رشد و توسعه بوده‌ایم، نقش رسانه با انجام رسالت‌های اصلی ملموس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر سهمیه و یارانه به صورت کشوری و با توجه به شرایط و قوانین مربوطه اجرا می‌شود اما برای مسائلی از قبیل بیمه اصحاب رسانه با جدیّت پیگیر خواهیم شد.

وی اظهار داشت: تکریم و رعایت شان عزیزان حوزه رسانه برای رسیدن به جایگاه اصلی خود از جمله وظایف اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

احیای فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند هم‌افزایی همه نهادهاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بیان کرد: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب قبل از هر چیزی باید به نفس عفیف و نجیب بودن افراد توجه شود، هر چقدر در این زمینه روشنگری صحیح شود، دستاوردهای مثبتی نیز ایجاد می‌کند.

شریفی خاطرنشان کرد: از نظر روانشناسی، تبیین موضوع حجاب و عفاف بسیار مهم و قابل بررسی است، داشتن آرامش خاطر نقش بسیار مطلوبی در عملکرد بانوان ارجمند در پذیرش مسئولیت‌های بیشتر جامعه دارد.

وی افزود: با هم‌افزایی همه دستگاه‌های دولتی، خصوصی و انجمن‌ها می‌توان بستر مناسبی برای احیای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ایجاد کرد، راهبردهای مهمی در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب پیش بینی شده که با لحاظ کردن آنها در بطن فعالیت‌های فرهنگی و موضوعیت بخشیدن به فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک مسئله مهم در جامعه می‌توان به توسعه این فرهنگ کمک کرد.

شریفی اظهار داشت: تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی، تربیتی، تبیین آموزه‌های دینی، ضرورت در رعایت عفاف و حیا در روابط اجتماعی، ارتقای سطح آگاهی جوانان در خصوص ارتباطات صحیح، اهتمام جدی نهادهای خانواده نسبت به تامین نیازهای عاطفی و شخصیتی فرزندان و تاثیرشان در شکل‌گیری هویت اجتماعی از مصادیقی است که باید مد نظر و مورد توجه قرار گیرد.

تلاش برای بهره‌مندی حداکثری هنرمندان استان از تسهیلات صندوق اعتباری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از جمله مسائل مهمی که این اداره باید توجه جدی و مستمری به آن داشته باشد، تلاش برای بهره‌مندی حداکثری هنرمندان استان از تسهیلات صندوق اعتباری هنرمندان است، پیشبرد اهداف و اجرای فعالیت‌های پیش‌بینی شده مستلزم همراهی و در صحنه بودن هنرمندان و نخبگان واقعی است.

شریفی ادامه داد: انجام امور مربوط به بیمه هنرمندان و بیمه تکمیلی، عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنرمندان، ایجاد بستر حضور و مشارکت هنرمندان در فعالیت‌ها و واگذاری اجرای جشنواره‌های فرهنگی و هنری به هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های مناسب برای هر رشته با توجه به ظرفیت‌های استان، معرفی صحیح هنرمندان به مردم و دستگاه‌های دولتی جهت واسپاری امور هنری به انجمن‌های فرهنگی و هنری، حفظ شان و منزلت هنرمندان در جامعه، نهادینه کردن موضوع تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی به هنرمندان، صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری و مهارتی، اجرای نمایش و برگزاری نمایشگاه از جمله وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان است.

برنامه‌ریزی دشمن برای تضعیف ارزش‌ها در جامعه

وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری گفت: تلاش‌های برنامه‌ریزی شده و سازمان یافته‌ای از طرف دشمنان نظام جمهوری اسلامی علیه کشور ایران شکل گرفته و سعی در تضعیف باورها و ارزش‌ها و اخلاقیات در جامعه دارند، همچنین در جهت تحمیل فرهنگ بیگانه، ناکارآمد نشان دادن نظام، تحقیر استعدادها و توان مردم بخصوص جوانان و تبلیغات سوء از جمله اقدامات دشمنان است.

شریفی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور این موارد را مد نظر داشته و برنامه‌هایی در جهت مقابله با این تهاجم‌های فرهنگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب "شبیخون فرهنگی" داشته باشند، امیدوارم خداوند متعال این فرصت را به من عطا کند تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، اجتماعی و اقتصادی عملکرد مناسب و رضایت‌بخشی چه در خانواده و چه در جامعه داشته باشم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر مروری بر سرگذشت کشور ایران در قبل از انقلاب داشته باشیم، می‌بینیم همه چیز علیه ما بود و ما استقلال و اجازه تصمیم‌گیری در امور را نداشتیم؛ اما وقتی به پیشرفت‌های چهل ساله انقلاب اسلامی توجه کرده و با مدت زمان مشابه در انقلاب‌های بزرگ مقایسه کنیم، متوجه سربلندی و پیروزی انقلاب اسلامی و جمهوریت و اسلامیت نظام می‌شویم.

ایجاد بستر حضور فعالانه جوانان در جامعه

شریفی تصریح کرد: مسائل مهم و ارزشمندی از جمله توجه به آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، عزت و استقلال، انتقاد با حفظ ارزش‌ها و اصول اسلامی، پرهیز از افراط و تفریط، سبک زندگی ایرانی اسلامی و ایجاد شرایط مناسب برای حضور فعال و مؤثر جوانان در جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده که برای انجام و عملی کردن صحیح آنان تلاش می‌کنم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول