اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

‏ بارش‌ها در شرق اصفهان قابل ملاحظه نبودند

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: بارندگی در شهرستان اصفهان به ویژه در شرق این شهرستان در مقایسه با سایر نقاط استان و کشور قابل ملاحظه نبودند.

‏ بارش‌ها در شرق اصفهان قابل ملاحظه نبودند

حسن محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بارندگی در شهرستان اصفهان به ویژه در شرق این شهرستان در مقایسه با سایر نقاط استان و کشور قابل ملاحظه نبوده و شاید به 4 یا 5 میلی‌متر رسید، البته همین بارش‌ها هم برای کشت گندم و جو خوب بود.

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان در خصوص خسارت احتمالی به زمین‌های کشاورزی گفت: با توجه به این که بارش در شهرستان‌های غربی بالاتر از ۳۰ میلی‌متر و بیشتر به صورت برف بوده می‌توان گفت نعمت و رحمتش بیشتر از خسارتش بوده و بعید میدانم خسارتی به کشاورزان وارد کرده باشد.

وی مقدار بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۸) تاکنون را ۹۰۲ میلی متر اعلام و تصریح کرد: بارش‌های ایستگاه اندازه‌گیری مذکور در سال قبل ۱۵۳۰ و برای متوسط بلند مدت ۱۱۰۸ میلی متر ثبت شد که نشان می‌دهد نسبت به پارسال با کاهش ۴۲ درصدی و در مقایسه با متوسط بلند مدت با کاهش ۱۹ درصدی بارندگی روبه رو هستیم

محسنی ادامه داد: ذخیره کنونی سد زاینده رود ‏۴۰۳‏ میلیون متر مکعب است که ذخیره آب و بارندگی حوزه زاینده رود نسبت به سال قبل و میانگین رضایت بخش نیست و امیدواریم از این به بعد بارندگی شود تا کشت مردم نجات پیدا کند.

وی عنوان کرد: معمولاً کل شهرستان اصفهان با کمبود آب مواجه است و تمام کمبودها با شهرستان شامل حال شهرستان اصفهان می‌شود و مشکل حاد در شهرستان اصفهان و کشاورزی شهرستان است ‏چرا که بالا دست اگر بارندگی شود به خاطر سفره‌های زیرزمینی و اولِ آب بودن مشکل حادی ندارند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/م۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول