اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسابقات جهانی شمشیربازی آبان 99 در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس هیأت شمشیربازی استان اصفهان گفت: موفق شدیم میزبانی مسابقات جام جهانی را به دست آوریم که آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد و چون این مسابقات امتیاز جهانی دارد کشورها در آن شرکت خواهند کرد.

مسابقات جهانی شمشیربازی آبان 99 در اصفهان برگزار می‌شود

فرهاد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در مورد عملکرد هیأت شمشیربازی اصفهان در سال گذشته اظهار داشت: طی سال ٩٨ در مسابقات مختلفی شرکت کرده و نتایج مدالی خوبی کسب کردیم، در المپیاد نوجوانان که در اصفهان برگزار شد، در بخش آقایان و بانوان مدال‌های خوبی گرفته و در مجموع به مقام نایب‌قهرمانی دست یافتیم، همچنین در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در دو بخش تیمی و انفرادی مدال طلا کسب کردیم.

رییس هیأت شمشیربازی استان اصفهان با بیان این‌که در سال ٩٨ موفق به گسترش یک سالن شمشیربازی شدیم، عنوان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته به این سالن بخش‌های جایگاه تماشاچیان، اتاق کمیته‌فنی و داوران اضافه شد و می‌توان گفت که اصفهان هم‌اکنون بهترین سالن شمشیربازی ایران را دارد و عملاً هیچ‌گونه مشکلی در زمینه سالن و تجهیزات نداریم زیرا تجهیزات نیز برای چند سال آینده تأمین شده است.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های فدراسیون موفق شدیم میزبانی مسابقات جام جهانی را به دست آوریم که آبان‌ماه سال ۹۹ برگزار خواهد شد، نکته قابل توجه این است که تمام هزینه این مسابقات با کشورهای شرکت‌کننده است و چون این مسابقات امتیاز جهانی دارد کشورها در آن شرکت خواهند کرد.

رضایی در ادامه اظهار داشت: در بخش آموزش نیز در سال ٩٨ اقدامات خوبی صورت گرفت، هیأت شمشیربازی کمیته آموزش را فعال کرده و آموزش‌هایی نیز برای مربیان داشت.

رئیس هیأت شمشیربازی اصفهان با بیان این‌که بیش از ٧٠ درصد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سال ٩٨ عملی شد، تصریح کرد: متأسفانه فدراسیون شمشیربازی شروع لیگ را به تأخیر انداخت و به همین دلیل زمان برگزاری لیگ به پایان سال موکول شد و درنتیجه با توجه به تعطیلی مسابقات در این روزها، لیگ بانوان برگزار نشد و لیگ آقایان نیز فقط یک هفته برگزار شد.

وی افزود: تیم سپاهان نماینده ما در لیگ شمشیربازی بود که سال گذشته نیز موفق به کسب مقام قهرمانی شده بود و امسال نیز تمرینات خوبی را برگزار کرد ولی با توجه به تعطیلی لیگ فعلا این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

رضایی ادامه داد: فدراسیون برای برگزاری مسابقات نونهالان نیز دیر اقدام کرد و این مسابقات هم برگزار نشد، همچنین در بخش آموزش نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای پایان سال داشتیم که با توجه به شرایط پیش آمده همه برنامه‌ها لغو شد.

رئیس هیأت شمشیربازی اصفهان با اشاره به این‌که لازم است جایگزین‌هایی در بخش مربیان معرفی شوند، عنوان کرد: با توجه به این‌که دبیر‌ هیأت از کشور رفته و همچنین فرنوش علی‌پور که از مربیان خوب استان بود نیز در یکی از کلاس‌های مطرح جهانی قبول شده و یک سال دوره خواهد دید، باید افرادی را برای تأمین نیروها معرفی کنیم.

وی ضمن تأکید بر اهمیت استعدادیابی به جهت تأمین نیرو برای سال‌های آینده، خاطرنشان کرد: ٩٠ درصد مشکلات گذشته را پشت‌ سر گذاشتیم و تلاش می‌کنیم که یک تیم خوب برای لیگ آقایان در سال‌های آینده داشته باشیم.

رضایی درخصوص مهم‌ترین اهداف هیأت شمشیربازی اصفهان برای سال جدید عنوان کرد: در سال ٩٩ در بخش‌های تقویت پایه، آموزش، حمایت از قهرمانان ملی و میزبانی خوب مسابقات جام جهانی نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

رئیس هیأت شمشیربازی اصفهان در پایان تصریح کرد: محمد رضایی طادی پدیده اصفهان است که در رده جوانان عضو تیم ملی است و به تازگی نیز توانست با کسب مدال طلا عضو ثابت تیم ملی باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/م۳۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول