اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعلام وضعیت ادارات دولتی تا 20 فروردین/ علل افزایش انتقال شیوع کرونا

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تا ۲۰ فروردین ماه ادارات دولتی یک سوم به‌صورت حضوری و دو سوم از طریق دورکاری فعالیت خواهند کرد.

اعلام وضعیت ادارات دولتی تا 20 فروردین/ علل افزایش انتقال شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  علیار راستگو بعد از ظهر امروز در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: از زمانی که ویروس کرونا در کشور و استان شیوع یافت، بلافاصله هماهنگی‌های لازم را به‌عمل آوردیم و دستگاه‌هایی که در این ارتباط در بحث مداوا و اقدامات پیشگیرانه پای کار آمدند.

وی افزود: از اوایل کار پیگیر بودیم تا تصمیماتی که در استان گرفته می‌شود با ستاد ملی کرونا هماهنگ باشد و به‌طور منظم با جلسات ستاد ملی که با مدیریت شخص رئیس جمهور برگزار می‌شود، ارتباط داریم.

راستگو در عین حال خاطرنشان کرد: در جلسه فردا صبح ستاد ملی کرونا نیز به همراه استاندار محترم از طریق ویدئو کنفرانس حضور خواهیم یافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان همگام با سراسر کشور  تصریح کرد: بر اساس این طرح در چهار بخش ممنوعیت اعمال می‌شود که ممنوعیت تردد خودرویی یکی از آنهاست و تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند  و ورود سایر افراد ممنوع است.

راستگو با بیان اینکه در ۸۷ ایستگاه کنترل استان یک‌هزار و 567 نیروی انسانی به‌صورت سه شیفته در این ارتباط فعالیت می‌کنند، یادآور شد: اگر افراد غیرساکن وارد شهرها شوند مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک ماه توقیف خودرو خواهند شد.

وی با اشاره به ممنوعیت فعالیت برخی از صنوف ادامه داد:  صنوفی مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های دامپزشکی، میادین میوه و تره‌بار، سوپرمارکت‌ها، تعمیرات و ... باید به فعالیت خود ادامه دهند.

این مسوول متذکر شد: پارک‌ها، بوستان‌ها، استخرها و سایر مراکز تفریحی که محل تجمع افراد هستند، حتما باید تعطیل باشند که هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مردم توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت می‌کنند و این ۲۰ درصد بقیه هستند که با تردد بی‌مورد ویروس را انتقال می‌دهند.

راستگو از آخرین چهارشنبه سال و خرید شب عید به‌عنوان دو عامل مهم انتقال و شیوع ویروس کرونا یاد کرد.

وی همچنین به فعالیت و انجام تکلیف بیمارستان‌های دولتی، چهار بیمارستان پشتیبان و نقاهتگاه‌های بینابینی در استان اشاره و اضافه کرد: دو سالن مجموعه امام علی (ع) در قطران با ۱۵۰ تخت آماده ارائه خدمات مقتضی هستند.

غربالگری ۸۰ درصد مردم آذربایجان‌شرقی

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در بحث غربالگری بسیج ملی جزو استان‌های خیلی سبز به‌شمار می‌رویم  و حدود ۸۰ درصد غربالگری بسیج ملی در سطح استان انجام گرفته است.

جریمه ۶۵۰ خودرو در آذربایجان‌شرقی

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود متذکر شد: از زمان اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا به بیش از ۲۵ هزار خودرو تذکر داده شده که به شهرهای خود بازگشته‌اند و در مجموع ۹۹ خودرو توقیف  و تعداد ۶۵۰ فقره جریمه صادر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: فراوانی مبتلایان به کرونا در شهرهای هوراند، خداآفرین و چاراویماق کم، در شهرهای سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، اهر و تبریز زیاد و در سایر شهرها متوسط است.

انتهای پیام/ ۶۰۰۲۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول