اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مخازن جهانی نفت 2 تا 4 ماه دیگر پر می‌شوند

با کاهش مصرف نفت در جهان و عدم کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ، مخازن جهانی کل زنجیره تامین نفت، بر اساس برآوردها، احتمالا طی 2 تا 4 ماه کاملا پر خواهد شد.

مخازن جهانی نفت 2 تا 4 ماه دیگر پر می‌شوند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ذخایر جهانی نفت به سرعت در حال پر شدن است، زیرا شیوع ویروس کرونا مصرف ده‌ها میلیون تن بشکه نفت در روز را کاهش داده و در عین حال تولیدکننده بزرگ نفت هنوز نتوانسته‌اند تولید نفت‌شان را کنترل کنند.

هیچ اطلاعات جامعی در مورد حجم کلی مخازن ذخیره سازی موجود در زنجیره تأمین نفت یا حجم خالی از این مخازن در شروع سال وجود ندارد، اما آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، مصرف روزانه می تواند به علت شیوع کرونا و قرنطینه‌های ملی، 20 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

اگر این ارقام تقریبا دقیق باشد، مخازن ماهانه با نرخ 600 میلیون بشکه در روز پر خواهد شد.

و اگر عربستان و روسیه میزان تولیدشان را در نتیجه جنگ قیمتی به میزان 2 تا 3 میلیون بشکه در روز افزایش دهند، این مخازن حتی سریع تر با نرخ 650 تا 700 میلیون بشکه در ماه پر خواهد شد.

نسبت مخازن استفاده نشده در دسترس برای مقابله با کاهش مصرف و میزان تولید بدون تغییر مشخص نیست، اما به سرعت در حال پر شدن هستند.

ذخایر احتمالا 10 درصد در هر ماه افزایش می‌یابند. مخازن جهانی کل زنجیره تامین نفت، بر اساس برآوردها، احتمالا  طی 2 تا 4 ماه کاملا پر خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول