اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقطه محرمانه‌ای در اعلام آمار کرونا وجود ندارد/۹۶ درصد مردم سمنان پایش شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان سمنان گفت: هیچ نقطه محرمانه‌ای در اعلام آمار کروناویروس در این استان وجود ندارد و تا به امروز ۹۶ درصد مردم استان سمنان پایش و کنترل شده‌اند.

نقطه محرمانه‌ای در اعلام آمار کرونا وجود ندارد/۹۶ درصد مردم سمنان پایش شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی عصر امروز در جلسه مشترک کمیته‌های بهداشت و سلامت و تشکل‌های صنفی نظام پزشکی استان سمنان با جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان و کارشناسان اظهار کرد: از روز نخست معتقد بودیم اپیدمی زمانی کنترل خواهد شد که شفافیت در این آمار وجود داشته باشد و از همان ابتدا آمار به‌صورت شفاف و هر روز از طریق صدا وسیما به استحضار مردم استان رسیده است و هیچ نقطه محرمانه‌ای در آمار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: امروز در بحرانی قرار داریم که ابعاد این بحران و ویروس کرونا برای تمامی کشورهای درگیر با این بیماری در دنیا پیچیده و مبهم است و باید کارهای علمی و پژوهشی در این مورد صورت گیرد و در این مسیر نیز دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود مطالعات و اقداماتی را کلید زدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان سمنان بیان کرد: کار پژوهشی در این برهه باید بر پایه و مبنای علمی و تخصصی باشد و از حضور تمام متخصصان و پژوهشگرانی که تمایل به حضور در عرصه پژوهشی و مطالعاتی داشته باشند، استقبال می‌کنیم.

تشویش اذهان عمومی در اطلاع‌رسانی به مردم اختلال ایجاد می‌کند

دانایی افزود: تشویش اذهان عمومی و انتقادهای نابه‌جا و بدون‌ پایه و اساس و بر پایه تهمت، باعث خواهد شد، در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم برای مبارزه با این بیماری اختلال ایجاد شود و با از بین بردن اعتماد عمومی بین مردم، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد.

وی ادامه داد: نیاز است با پرهیز از موازی‌کاری و با انسجام، همدلی و وحدت رویه با تقویت نیروها و ظرفیت‌های موجود و در یک مسیر قرار دادن این پتانسیل‌ها، در راستای مبارزه ویژه با این بیماری و عبور از بحران گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان سمنان تصریح کرد: در میانه بحران و به دلیل اینکه هنوز ابهاماتی در خصوص این بیماری وجود دارد، نمی‌توانیم به تحلیل مطلوب، جامع و دقیق و همه‌جانبه از ابعاد مختلف این بیماری و بحران دست یابیم.

دانایی گفت: از ابتدای درگیری و ابتلا به این بیماری در استان سمنان، همراه با شفافیت و صراحتی که در خصوص اعلام آمار برای عموم آحاد مردم استان داشتیم، بیماریابی و نمونه‌گیری از ویروس کرونا مطلوب بود و این مهم به معنای بالا بودن نُرم تعداد مبتلایان استان در کشور نبوده و نیست.

وی تأکید کرد: بیماریابی و نمونه‌گیری مناسب در کنار شفافیت، مؤلفه اصلی کنترل اپیدمی در استان سمنان است و ما نیز در این راستا به‌صورت ویژه و باقدرت گام برداشتیم.

هنوز اپیدمی کروناویروس در سمنان کنترل نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان سمنان بیان کرد: باید اعلام کنم که تا به امروز هنوز اپیدمی در این استان کنترل نشده و ابهاماتی در خصوص متوقف کردن اپیدمی و رفتار ویروس برای ما وجود دارد؛ اما با توکل بر خدا و اتکا به ظرفیت‌های موجود و تلاش‌های شبانه‌روزی مسؤولان و کادر درمانی، از این بحران عبور خواهیم کرد.

دانایی افزود: برخورد مناسب با دوره پساکرونا در استان سمنان نیز از دیگر مسائل و مواردی است که بسیار اهمیت دارد و با تشکیل کمیته‌های ویژه این امر در دانشگاه علوم پزشکی استان شکل گرفته و مطالعات در حال انجام است.

وی عنوان کرد: کارگروه‌های مختلفی در خصوص آموزش، کنترل اپیدمی و دیگر موارد در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شکل گرفته و انجام مطالعات علمی، تخصصی و پژوهشی در حال انجام است و از حضور متخصصان در این کارگروه‌ها استقبال می‌کنیم.

دانایی اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هیچ‌گونه فاصله‌ای بین ستاد و صف و به‌خصوص در بحث مبارزه با بیماری کرونا وجود نداشته و باید اعلام کنیم، هیچ کارمند بهداشتی چه صف و ستاد از ابتدای این امر تاکنون از مرخصی استفاده نکرده و از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب با تمام توان خود تلاش کرده و تا به امروز ۹۶ درصد مردم استان پایش و کنترل شدند که جای قدردانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان سمنان عنوان کرد: همکاران پزشک و پرستار ما در دانشگاه علوم پزشکی استان در شرایط مبارزه با بیماری کرونا تحت‌فشار بوده و خستگی‌ناپذیر به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند که به‌صورت ویژه از آنها تقدیر و قدرشناسی می‌کنم؛ اما نیاز است تا تقویت این کادر و نیروی درمانی در دستور کار قرار داشته باشد.

مشکلی در تأمین تجهیزات حفاظتی کادر درمان وجود ندارد 

دانایی اضافه کرد: در زمینه تأمین تجهیزات حفاظت فردی برای کادر درمانی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مراکز درمانی مبارزه با کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و این آمادگی برای تأمین این تجهیزات در آینده نیز وجود دارد و هیچ‌گونه کمبودی نداریم.

وی ادامه داد: ایجاد آزمایشگاه ویروس‌شناسی یکی از اقدامات بسیار ارزنده‌ای بود که ظرف مدت دو هفته و برای مبارزه و مقابله بهتر با ویروس کرونا در استان سمنان راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان سمنان گفت: با تعطیلی مطب‌های پزشکان، بار و فشار مراجعات بیماران به مراکز و کلینیک‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان وارد شد که تقاضا داریم برای ارائه خدمت مطلوب‌تر، مطب‌های معین در استان در نظر گرفته شود.

دانایی خاطرنشان کرد: نمونه‌گیری‌هایی که برای مقابله با بیماری کرونا در استان سمنان انجام شد، تا شب گذشته ۸۸۸ نمونه ارسال شده که تاکنون ۴۱۳ نمونه مثبت اعلام شده و ۳۳۸ نفر از این افراد بهبودیافته و از مراکز درمانی تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان سمنان مرخص شدند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول