اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت راه‌اندازی نقاهتگاه برای بیماران کرونایی آستارا

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با بیان اینکه راه‌اندازی یک نقاهتگاه برای بیماران کرونایی بهبودیافته این شهرستان یک ضرورت است، گفت: بیماران بهبودیافته به مدت چهار هفته باید در این نقاهتگاه تحت‌مراقبت باشند تا از شیوع ویروس کووید ۱۹ جلوگیری شود.

ضرورت راه‌اندازی نقاهتگاه برای بیماران کرونایی آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، نظام عباسی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: از زمان شروع ویروس کرونا تاکنون، میزان شیوع ویروس در سطح استان گیلان و شهرستان آستارا کاهش پیداکرده است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با بیان اینکه راه‌اندازی یک نقاهتگاه برای بیماران کرونایی بهبودیافته این شهرستان یک ضرورت است، تصریح کرد: بیماران بهبودیافته به مدت چهار هفته باید در این نقاهتگاه تحت‌مراقبت باشند تا از شیوع ویروس کووید ۱۹ جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از واحدهای صنفی باید با جدیت تداوم داشته باشد، افزود: تاکنون ۱۱۲ واحد صنفی اعم از رستوران بین‌راهی، چای‌خانه و قلیان‌سرا توسط بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا به دلیل عدم‌رعایت موازین بهداشتی پلمب‌شده که ۳۵ مورد آن قلیان‌سرا و ۱۵ مورد رستوران بین‌راهی است.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان آستارا نیز در جلسه مذکور تعداد جایگاه‌های سوخت این شهرستان را پنج جایگاه عنوان کرد و افزود: سوخت‌گیری در شهرستان آستارا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد کاهش داشته است.

محمد علیاری با بیان اینکه به‌غیراز جایگاه سوخت مجیدی در دیگر جایگاه‌ها سوخت‌گیری توسط کارکنان جایگاه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: طبق گزارش‌های دریافتی برخورد کارکنان جایگاه سوخت مجیدی با مراجعه‌کننده بد بوده که باید رسیدگی شود.

حسین ابوالحسنی رئیس اتاق اصناف شهرستان آستارا نیز در جلسه فوق اظهار کرد: ۴۰ آشپزخانه و کبابی در حال حاضر باز بوده و برخی از قلیان‌سراها شبانه به‌صورت پنهانی در حیاط خانه و منزل به ارائه خدمات می‌پردازند که لازم است با آن‌ها در چهارچوب قانون برخورد شود.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در محل فرمانداری اظهار کرد: از مسئولین خواهشمندیم در ایست بازرسی‌ها و پایگاه‌های سلامت برای وانت‌بارهایی که اقلام غذایی موردنیاز مردم را تأمین می‌کنند محدودیت اعمال نکنند.

سامان ساسانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه فوق با بیان اینکه بازی با جان مردم شوخی‌بردار نیست، اظهار کرد: از دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و مرزبانی انتظار داریم در تعطیلات پیش‌رو از ورود افراد به سطح شهرستان خودداری کنند.

به گزارش فارس، ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری هم‌چون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. تب شدید، تنگی‌نفس، درد عمومی بدن، سرفه‌های خشک، آب‌ریزش بینی و گلودرد از جمله علائم ابتلا به ویروس کرونا اعلام‌شده است.

انتهای پیام /۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول