اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

51 درصد تهرانی ها اعتقادی به کرونا ندارند/بانک ها از مراکز عمده انتشار کرونا

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه طبق آخرین نظرسنجی ۵۱ درصد مردم تهران فکر می کنند به کرونا مبتلا نمی شوند و ۴۰ درصد نیز اعتقادی به لزوم ماندن در منزل ندارند، گفت: با توجه به گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز شیوع بیماری، این آمارها نگران کننده است.

51 درصد تهرانی ها اعتقادی به کرونا ندارند/بانک ها از مراکز عمده  انتشار کرونا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی،فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران امروز در جلسه ای با حضور جمعی از مدیر عاملان و اعضای هیأت مدیره بانک های کشور برگزار شد، به بیان پیشنهادها و توصیه هایی برای کاهش گسترش ویروس کرونا در فضای بانک ها پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت بانک ها به عنوان کانون های پرخطر انتقال ویروس، خواستار افزایش خدمات الکترونیکی به منظور کاهش حضور مراجعه فیزیکی به بانک ها شد.

 زالی با اشاره به ضرورت تامین وسایل حفاظتی در بانک ها با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مورد مشاوره از سوی ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران برای تشخیص اصالت و کیفیت این تجهیزات برای بانک ها اعلام آمادگی کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین بر ضرورت آموزش نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا به کارکنان بانک تاکید کرد.

وی  ایجاد شرایط تهویه مناسب از طریق باز گذاشتن درها و پنجره های بانکها و تمهیدات لازم برای ضدعفونی کردن لباس و وسایل مراجعان در بدو ورود را ضروری عنوان کرد.

 زالی حفظ فاصله حداقل ۱.۵ متری مشتریان با کارکنان بانک، به حداقل رساندن زمان استقرار مشتریان در بانکها و محدود کردن تعداد کارمندان در فضای بانکها را تا حد امکان خواستار شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ایجاد ساز و کاری در ساعت کاری بانک ها برای به حداقل رساندن صرف غذا در بانک توسط پرسنل، آموزش مسائل بهداشتی به نیروهای خدماتی به ویژه در آبدارخانه ها، ممنوعیت آوردن وسایل اضافی توسط کارکنان و حذف خودکار مشترک در پیشخوان ها را توصیه کرد.

وی بر ضرورت ضدعفونی کردن سطوح بانک از جمله زمین، پیشخوان ها، کانترهای دریافت شماره و درهای ورود و خروج بعد از پایان ساعت کاری بانک ها تاکید کرد.

 زالی در ادامه خواستار ممانعت از حضور کارکنان بانک ها با حداقل علائم سرماخوردگی، تب، سرفه، تنگی نفس، سردرد، علائم گوارشی، قرمزی چشم و کاهش بویایی در بانک ها شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: کارمندانی که فردی از اعضای خانواده شان به کرونا مبتلا شده و یا فوت کرده است باید دو هفته در خانه بمانند، همچنین باید حضور کارکنان بالای ۵۰ سال، زنان باردار و سرپرست خانواده، افراد مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی، تنفسی و کسانی که سابقه سرطان و یا پیوند عضو دارند و یا داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند به عنوان افراد آسیب پذیر در بانک به حداقل برسد.

 زالی  خواستار استفاده از ظرفیت بانکها برای آموزش همگانی نکات بهداشتی شد و گفت: علاوه بر اینها باید استفاده از پول نقد را در بانک ها به حداقل رساند و در موارد ضروری نیز از کاورهای پلاستیکی برای ارائه پول نقد استفاده کرد.

وی همچنین خواستار تسریع توزیع دستگاه های کارتخوان به اصنافی همچون نانوایی ها که در حال حاضر فعالیت آنها ضروری است، شد.

 زالی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی استان تهران، کنترل اپیدمی تحت تاثیر دو عامل مداخلات مدیریتی و رفتار مردم است، گفت: در حال حاضر کلان شهر تهران از نظر شیوع، میزان ابتلا، میزان بیماران بستری و مراجعات بیمارستانی یکی از کانون های کووید ۱۹ در کشور است.

وی تراکم جمعیت، چگالی بالای حضور، جمعیت شناور و همچنین فرهنگ مردم را از جمله عوامل شیوع بیماری در کلان شهر تهران عنوان کرد و افزود: طبق آخرین نظرسنجی ستاد، ۵۱ درصد مردم تهران فکر می کنند به کرونا مبتلا نمی شوند و ۴۰ درصد نیز اعتقادی به لزوم ماندن در منزل ندارند و با توجه به گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز شیوع بیماری، این آمارها نگران کننده است.

 زالی با اشاره به اینکه بانکها از کانون های شغلی پر مخاطره از نظر ابتلا به کرونا محسوب می شوند، یادآور شد: با توجه به اینکه تعدادی از پرسنل بانک های کشور به علت کرونا در راه خدمت شهید شدند، باید نسبت به حفاظت از نیروهای بانکی و همچنین مشتریان توجه ویژه داشت.

در ادامه این جلسه مدیر عاملان و اعضای هیأت مدیره بانک هایی از جمله تجارت، صادرات، ملت و رفاه درباره ظرفیت ها، چالشها و مسائل مربوط به ارائه خدمات بانکی در دوران شیوع کرونا با فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به بحث و گفت وگو پرداختند.
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول