اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی

یک فرمانده الحشد الشعبی گفت که آمریکا به عادل عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع گروههای مقاومت پیام داده است.

پیام آمریکا به عبدالمهدی در خصوص حمله به مواضع الحشد الشعبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کمال الحسناوی» از فرماندهان الحشد الشعبی و دبیرکل جنبش «الابدال» عراق در گفت‌وگویی از تهدید آمریکا برای هدف قرار دادن گروههای مقاومت سخن گفت.

او به وبسایت بغداد الیوم گفت که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق پیام‌هایی از جانب آمریکا در خصوص حمله به گروههای مقاومت و الحشد الشعبی دریافت کرده است.

الحسناوی همچنین گفت که سیاسیون عراقی از اقدامات آمریکا در پس خروج از برخی پایگاهها نگران هستند و این خروج را به حساب آمادگی آمریکا برای حمله به الحشد الشعبی می‌گذارند.

او تأکید کرد که پیام آمریکا به عبدالمهدی با هدف ایجاد ترس میان نیروهای عراقی صورت گرفته است تا عقب‌نشینی آن‌ها در آرامش صورت گیرد و این تهدیدات با این هدف است که تصور شود آمریکا هنوز قدرتمند و مسلط بر اوضاع است و ترسی از گروههای مقاومت ندارد.

الحسناوی افزود: «ما نیروهای مقاومت در برابر آمریکا هستیم و نیروهای آمریکایی را ضعیف میدانیم و آن‌ها توانایی پاسخ به گروههای مقاومت را ندارند.»

او عقب‌نشینی آمریکا از برخی پایگاهها در عراق را در جهت کاهش فشارها از روی خود و دوری از تلفات جانی در پی حملات دانست.

سخنان این فرمانده الحشد الشعبی در خصوص پیام آمریکا به نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق پس از آن صورت می‌گیرد که عبدالمهدی امروز در خصوص پروازهای بدون مجوز ائتلاف آمریکایی در نزدیکی مناطق نظامی ابراز نگرانی شدید کرد. (جزئیات بیشتر)

یک منبع امنیتی عراق نیز روز یکشنبه (دیروز) گفت، که چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمده‌اند.

منبع مذکور ادامه داد: «پایگاه هوایی عین الأسد شاهد تحرکات غیرعادی هواپیماها همزمان با پرواز گسترده هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز این پایگاه بود».

هفته جاری نیز روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» از قصد آمریکا برای حمله گسترده به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق خبر داد. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول