اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رتبه اول سرخس در تولید ماهیان گرمابی در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس گفت: این شهرستان در تولید ماهیان گرمابی رتبه اول را در استان خراسان رضوی دارد و انواع گونه‌های ماهی‌های گرمابی شامل آمور، کپور، فیتوفاگ و بیگ هد پرورش داده می‌شود.

رتبه اول سرخس در تولید ماهیان گرمابی در خراسان رضوی

محمدعلی رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس، مهم‌ترین محصولات کشاورزی این شهرستان را غلات، گندم، جو، کلزا، پنبه و هندوانه و خربزه عنوان و اظهار کرد: سرخس در تولید ماهیان گرمابی نیز اولین قطب در استان خراسان رضوی است و قطب دوم پنبه و یونجه و قطب پنجم تولید گندم در استان است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس درباره صادرات استانی و کشوری این محصولات بیان کرد: تمام محصولات کشاورزی این شهرستان به خراسان رضوی صادر می‌شود و بخشی از یونجه و ذرت علوفه‌ای نیز در کشور به فروش می‌رسد.

وی افزود: در سال حدود 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سرخس زیرکشت یونجه قرار دارند که از این اراضی حدود 45 هزار تن یونجه برداشت می‌شود.

رهنما با اشاره به تولید ذرت علوفه‌ای در سرخس، اظهار کرد: در ذرت علوفه‌ای نیز این شهرستان حدود 40 هزار تن تولید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس عنوان کرد: با توجه به اینکه در این شهرستان علاقه‌مندی به بخش شیلات و تولید آبزیان وجود دارد، سرخس در تولید ماهیان گرمابی رتبه اول خراسان رضوی را دارد و انواع گونه‌های ماهی‌های گرمابی شامل آمور، کپور، فیتوفاگ و بیگ هد پرورش داده می‌شود.

وی درباره تولید محصولات جدید در این شهرستان گفت: در سال گذشته ارقام جدید پنبه با نام‌های خورشید و ارمغان در این شهرستان کشت شده، ضمن اینکه کلزا نیز دو سال است که در سطح وسیع در سرخس کشت می‌شود و 400 هکتار در سال 97 کشت شد و در سال 98، 600 هکتار از اراضی سرخس کشت کلزا داشتند.

انتهای پیام/ 70031/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول