اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از همراهی مردم با «فاصله‌گذاری اجتماعی» تا اهمیت داده‌کاوی + فیلم

گروه‌های مختلف مردم در استان سمنان، حمایت همه‌جانبه خود را از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کرده اند و متخصصان هم می‌گویند باید به اهمیت داده‌کاوی برای مقابله با کرونا توجه شود.

کرونا در سمنان/ از همراهی مردم با «فاصله‌گذاری اجتماعی» تا اهمیت داده‌کاوی + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اعضای انجمن‌ها، مؤسسات و صنوف فرهنگی و هنری استان سمنان با تبریک فرارسیدن عید نوروز و با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بیانیه‌هایی به همین منظور صادر کردند.

آنها بر ضرورت ماندن در خانه به‌منظور قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا تأکید و اظهار امیدواری کردند تا با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دوباره شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان سمنان باشیم.

در بخشی از بیانیه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان سمنان در پیشگیری از کرونا آمده است: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان سمنان تاکنون به‌منظور مقابله با کرونا اقدامات مؤثری چون راه‌اندازی سامانه آموزشی، فعالیت در فضای مجازی، تهیه موشن‌گرافی و پادکست‌های صوتی و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی انجام داده است.‌

در ادامه آمده است: این بهار، در خانه سبز می‌شویم، در خانه جوانه می‌زنیم، در خانه شکوفه می‌دهیم، این بهار را در خانه می‌مانیم و دعا می‌کنیم برای رسیدن روزهای خوب، برای دوباره سبز شدن.

خانه کارگر استان سمنان هم با انتشار بیانیه‌ای با قدردانی از کادر بهداشت و درمان استان سمنان آورده است: همه باید کمک کنیم تا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دولت با موفقیت به نتیجه برسد. در وهله اول باید در خانه بمانیم و در وهله دوم اگر مشغول کاری هستیم و در کارخانه یا واحدهای تولیدی فعالیت می‌کنیم، ضمن رعایت همه موارد بهداشتی کمک کنیم تا زنجیره ویروس منحوس کرونا را قطع کنیم.

جامعه زینب (س) استان سمنان هم در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی آورده است: در شرایط حساس و بحرانی کشور، انسان‌ها را باید برای بقا و زندگی تشویق کرد تا در خانه بمانند و آنهایی که مجبور به بیرون ماندن هستند، نیز رعایت حداقل فاصله یک و نیم متری و استفاده از دستکش و ماسک را جدی بگیرند.

خانه مطبوعات استان سمنان هم در بیانیه خود برای مقابله با بحران کرونا آورده است: از همه مردم استان سمنان استدعا داریم در طرح جدید دولت در ممنوعیت رفت‌وآمدهای استانی و تردد شهرها و روستاها همراهی و همکاری شایان‌توجهی از خود نشان داده و همان‌طور که مردم اخلاق مدارستان طی سنوات گذشته در همه عرصه‌ها جزو اولین‌ها بوده‌اند، در نابودی و از بین بردن این ویروس کشنده، البته با زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر درمانی در سطح استان و شهرستان‌ها نیز در صدر قرار گیرند.

اهمیت داده‌کاوی برای مقابله با کرونا

دکتر میرمحمدخانی، از پزشکان استان سمنان در جلسه مشترک جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان و کارشناسان با کمیته بهداشت و سلامت و تشکل‌های صنفی نظام پزشکی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با هدف بحث و بررسی علمی پیشگیری مقابله با کرونا ویروس گفت: یکی از رویکردهای تخصصی، علم اپیدمیولوژی، بهره‌گیری از داده‌های علمی و کارشناسی است.

وی تصریح کرد: اتخاذ رویکردهای علمی به‌طور کامل تخصصی بوده و علم اپیدمیولوژی به‌عنوان علمی در قالب توصیف و تحلیل قابل بحث است.

این پزشک می‌گوید: در علم اپیدمیولوژی، مباحث توصیفی مقدم بر رویکردهای تحلیلی است؛ در استان سمنان، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از قطب‌های اپیدمیولوژی در کشور است و در این مقطع، این دانشگاه متخصصان و دانشجویان ارشد بسیار خوبی دارد.

میرمحمدخانی گفت: تحلیل در ارتباط با رویکردهای علمی بر اساس داده‌ها امکان‌پذیر است؛ تیم خوبی در معاونت درمانی وزارت بهداشت تشکیل شد که این تیم، رویکردهای علمی را برای مهار کرونا ویروس در حال تحلیل است.

وی تصریح کرد: بر اساس رویکردهای علمی، تیم داده‌کاوی برای مقابله با کرونا ویروس در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان تشکیل شده است.

اجرای مانور دفاع بیولوژیک در سمنان

نشست کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان به ریاست ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در سالن جلسات سامد - ساختمان شماره ۲ استانداری سمنان برگزار شد.

در این نشست،‌ عنوان شد که اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته برای مبارزه با ویروس کرونا یک مانور پدافندی بسیار مهم بود که اهمیت پدافند غیرعامل را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

مقابله با ویروس کرونا نیازمند همکاری و تلاش همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای استان سمنان بوده و همه دستگاه‌های مرتبط با جدیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌ها را برای مقابله با ویروس کرونا عملیاتی و اجرایی کنند.

همه دستگاه‌ها بر ترویج شعار در خانه ماندن، آموزش صحیح اصناف خصوصاً نانوایی‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم تلاش کنند.

در این نشست، بر برگزاری جلسات تخصصی‌تر با دستگاه‌های مرتبط برای پیگیری مصوبات و پیشنهادات در اعضای کمیته پدافند زیستی استان سمنان و ضدعفونی و گندزدایی هدفمند مناطق و مکان‌های آلوده‌تر و خطرزا تأکید شد.

سپاه پاسداران تلاش‌های وافری برای تأمین نیازهای دستگاه‌ها، کمک برای ضدعفونی کردن و همیاری در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا دارد.

مانور دفاع بیولوژیک با حضور یک هزار و 600 نفر از نیروهای سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی با ۲۵۸ دستگاه خودرو به‌منظور ضدعفونی در استان سمنان برگزار شد.

توسط نیروهای دامپزشکی استان، یک هزار و 400 مورد بازدید از مراکز تولید دام و طیور و کشتارگاه‌ها و تأسیسات مختلف برای رعایت مقررات بهداشتی انجام پذیرفته است.

توسط نیروهای هلال‌احمر، ۲۷۰ هزار نفر غربالگری در ورودی‌ها و خروجی‌های استان انجام پذیرفته است.

توزیع 1200 بسته بهداشتی در دیباج

مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب امامزاده سیدمحمد دیباج (ع)، یک هزار و 200 بسته بهداشتی را به‌صورت رایگان به مردم دیباج توزیع کردند.

مرحله هشتم ضدعفونی و محلول‌پاشی روستای ریکان و ملیجان پایین توسط دهیاری و با همکاری اهالی روستا و مرحله ششم ضدعفونی خانه به خانه روستای شاهبداغ بالا به همت جوانان روستا که داوطلبانه در این امر شرکت کردند، انجام شد.

مرحله ششم ضدعفونی خانه به خانه روستای کوشک به همت جوانان روستا که داوطلبانه در این امر شرکت کردند و ضدعفونی و گندزدایی روستای چهارطاق شهرستان آرادان توسط مردم و شورای اسلامی روستا صورت گرفت.

نشست تخصصی به‌منظور هماهنگی ایجاد سامانه اینترنتی فروش کالاهای ضروری مردم به‌صورت غیرحضوری به ریاست مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز برگزار شد.

این ویدئو را درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سمنان ببینید:

انتهای پیام/74001/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول