اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

قطع 15 ساعته پیام‌رسان ایتا رفع شد

مدیرعامل پیام‌رسان ایتا با اشاره به رفع شدن قطعی 15 ساعته پیام‌رسان ایتا، گفت: در حال حاضر این پیام رسان بیش از ۳ میلیون کاربر فعال دارد و همچنان منتظر حمایت دوم وزارت ارتباطات و سایر نهادهای مسئول هستیم.

قطع 15 ساعته پیام‌رسان ایتا رفع شد

محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به قطع ۱۵ ساعته سرویس‌دهی این پیام‌رسان از صبح روز گذشته گفت: اختلال در پیام‌رسان ایتا به دلیل مشکل فنی از طرف خود این شرکت و یک خطای انسانی بود که بابت آن از همه کاربران عذرخواهی می‌کنیم. اکنون بین ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکل برطرف شده و ۱۰ تا ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز به مرور زمان برطرف می‌شود.
وی افزود: وقتی چنین اتفاقی در سیستمی با این حجم و بیش از ۳ میلیون کاربر فعال رخ دهد، طبیعی است بازگشت به شرایط نرمال کمی زمان‌بر باشد. در هر صورت این پیام‌رسان نیازمند حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، البته باید بگویم حمایت اولیه‌ای که از پیام‌رسان‌ها انجام می‌شد یعنی پرداخت وام تا سقف ۵ میلیارد تومان شامل ایتا شد ولی با توجه به شرایط بازپرداخت، ما از آن استفاده نکردیم. البته در مورد افزایش پهنای باند ایتا مورد حمایت قرار گرفت.
* نیازمند حمایت‌های وزارت ارتباطات هستیم
غفاری تصریح کرد: طبق مصوبات مرکز ملی فضای مجازی قرار بود حمایت ثانویه‌ای از پیام‌رسان‌ها انجام شود که متاسفانه این مصوبه عملیاتی نشد. طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، هر پیام‌رسانی که به یک میلیون کاربر برسد، باید مشمول حمایت‌های ثانویه شود. در حال حاضر ما بیش از ۳ میلیون کاربر فعال داریم و همچنان منتظر حمایت دوم وزارت ارتباطات و سایر نهادهای مسئول هستیم.
مدیرعامل پیام‌رسان ایتا اضافه کرد: طبق تعریف شبکه ملی اطلاعات، ایجاد و حمایت از خدمات پایه از جمله پیام‌رسان‌ها یکی از وظایف وزارت ارتباطات است. این حمایت شامل پشتیبانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که تاکنون اتفاق قابل توجهی در این زمینه رخ نداده است. شاید علت این موضوع در نوع نگاه به پیام‌رسان داخلی باشد. بالاخره باید بپذیریم که اگر راه‌اندازی پیام‌رسان داخلی نیاز امروز کشور است، لاجرم باید پیام‌رسان‌ها باید مورد حمایت بیشتری از نظر نیرو و سخت‌افزار قرار گیرند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول