اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

70 مبتلا به کرونا در حمل‌ونقل عمومی پایتخت/ امکان تهیه سفربرگ از «تهران من»

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ابتلای حدود 70 نفر از کارکنان مترو، رانندگان اتوبوس و تاکسی در پایتخت خبر داد و گفت: طرح ترافیک در تهران حذف نمی‌شود.

70 مبتلا به کرونا در حمل‌ونقل عمومی پایتخت/ امکان تهیه سفربرگ از «تهران من»

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در مورد اجرای طرح ترافیک در پایتخت با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: برخی از کارشناسان و حتی مردم معتقدند که باید طرح ترافیک حذف شود و دفعه دیگر نظری کاملاً مخالف داشته و درخواست دارند که به هیچ عنوان این طرح تغییر نکند و یا حذف نشود.

وی افزود: من نیز مخالف حذف طرح ترافیک به دلیل شیوع کرونا هستم چرا که به نظرم این موضوع به معنای تشویق مردم برای تردد در سطح شهر است.

حجت تصریح کرد: طرح ترافیک از 16 فروردین صد درصد اجرا می‌شود و بنایی بر حذف آن نیست.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آمار مسافران حمل‌ونقل عمومی، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال پیش 60 تا 80 درصد تعداد مسافران مترو و اتوبوس کاهش یافته و این آمار نسبت به حداکثر مسافران در سال 98، حدود 95 درصد کمتر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری برنامه‌ای جهت حمایت از رانندگان تاکسی و یا رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی دارد یا خیر،‌گفت: ما اعتبار و بودجه‌ای در این زمینه نداریم، دولت باید اقداماتی را انجام دهد و ما تلاش می‌کنیم که این اعتبار تأمین شود چرا که رانندگان با توجه به کاهش مسافران دچار آسیب‌های مالی شده‌اند.

حجت بیان داشت: درآمد شهرداری در حمل‌ونقل عمومی نیز 80 درصد کاهش یافته است و درآمد حاصل از طرح ترافیک نیز نسبت به قبل بسیار کم شده و در اسفند سال 98 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن بیش از 50 درصد کاهش یافته بود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران  با بیان اینکه تردد با مترو و اتوبوس در پایتخت ادامه دارد و حمل‌ونقل عمومی را متوقف نمی‌کنیم، گفت: سرفاصله حرکت قطارهای مترو را به صورتی در نظر گرفته‌ایم که قطاری خالی و یا به شدت شلوغ نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آمار مبتلایان به کرونا در حمل‌ونقل عمومی چه میزان بوده است، گفت: بیش از 30 نفر از کارکنان مترو و بیش از 30 نفر از رانندگان اتوبوس متأسفانه مبتلا به کرونا شده‌اند که با در نظر گرفتن رانندگان تاکسی مبتلا این آمار به حدود 70 نفر می‌رسد و متأسفانه دو نفر از رانندگان اتوبوس پایتخت و تعدادی از رانندگان تاکسی به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

حجت از آماده شدن سفربرگ جهت انجام سفرهای برون استانی ضروری تهرانی‌ها خبر داد و گفت: روز پیش نرم‌افزار استفاده از این سفربرگ آماده و در اختیار استانداری قرار گرفته است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهروندان می‌توانند سفربرگ را از سامانه تهران من تهیه کنند و پس از ثبت‌نام و اعلام مشخصات فردی و مشخصات خودرو تأییدیه سفر را از کارشناسان استانداری دریافت کنند و یا اگر نامه‌ای از وزارت بهداشت یا وزارت صمت دارند از طریق این سفربرگ اعلام کنند.

وی گفت: استفاده از سفربرگ هیچ هزینه‌ای برای شهروندان ندارد و تنها صرفاً جهت غربالگری سفرها توسط استانداری اجرا خواهد شد.

حجت خاطرنشان کرد: استفاده از سفربرگ به محض اعلام استانداری تهران از طریق سامانه تهران من امکانپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول