اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تعبیه سطل زباله برای دستکش و ماسک‌های استفاده شده+ تصاویر

سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در جهت مقابله با ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع این ویروس اقدام به نصب سطل‌های خصوص زباله‌های آلوده در سطح شهر کرده است.

تعبیه سطل زباله برای دستکش و ماسک‌های استفاده شده+ تصاویر

خبرگزاری فارس مازندران| کرونا یا همان کووید - ۱۹ مدتی است گریبان کشور را گرفته است. به‌طور قطع در چنین شرایطی هر فردی وظیفه‌ای دارد که باید به این توصیه ها عمل کند؛ باید مانند یک جامعه متمدن پیش رویم و ملاحظات بهداشتی را با دقت و وسواس اجرا کنیم، یکی از توصیه‌های بهداشتی استفاده از ماسک و دستکش است که عمل به آن مصرف این اقلام را افزایش داده است در کنار آن نیز شاهد افزایش زباله‌های بیمارستانی هستیم که اگر به درستی جمع آوری و امحاء نشوند خود مشکلی بر مشکلات اضافه خواهد کرد زیرا رها کردن آنها در طبیعت عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد زیرا به مرور وارد آبهای زیر زمینی و در نهایت چرخه مصرف و مواد غذایی انسان خواهد شد.

علاوه بر تهدید جدی تولید زباله برای محیط‌زیست، زباله‌های آلوده و عفونی نظیر همین ماسک‌هایی که ممکن است بسیار آلوده باشند، تهدیدی بسیار جدی برای سلامت انسان، گیاهان و جانوران محسوب می‌شود.

بر این اساس در استان مازندران، سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ابتکار جالبی بکار برد و اقداماتی در این زمینه انجام داده  است. این سازمان علاوه بر تولید و توزیع محلول های ضدعفونی کننده در بین شهروندان ساروی، برای جلوگیری از شیوع ویرویس کرونا و برای پاکسازی زباله‌های عفونی، اقدام به نصب سطل‌های مخصوص زباله‌های آلوده در سطح شهر کرده است.

سیدسلمان ابوالقاسمی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس، دلیل نصب سطل‌های ویژه زباله‌های آلوده در سطح شهر ساری را گفت و اظهار کرد: دستمال‌های کاغذی، دستکش‌ها و ماسک‌های استفاده‌شده‌ای که به‌اندازه زباله‌های عفونی بیمارستانی خطرناک هستند، در صورت رها شدن در محیط می‌توانند با وزش باد پراکنده‌شده، در جریان آب قرارگرفته و به مکان‌های دیگر بروند و خطرهای جدیدی در پی داشته باشند.

ابوالقاسمی ادامه داد: از آنجایی‌که ویروس کرونا باعث بیماری‌ می‌شود ازنظر اجتماعی و وجدانی رها کردن ماسک‌، دستمال و دستکشی که احتمال آلودگی آن می‌رود در سطح شهر کار درستی نیست و حداقل اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم انداختن این‌گونه ملزومات بهداشتی استفاده‌شده در سطل ویژه زباله‌های آلوده‌ای است که در سطح شهر تعبیه‌شده است..

این مسؤول بابیان اینکه سطل‌های مخصوص زباله‌های آلوده به تعداد کافی در سطح شهر تعبیه‌شده است، گفت: اگر شهروندان رعایت کنند و زباله‌های آلوده خود را در این سطل‌ها قرار دهند، می‌توان از شیوع کرونا جلوگیری کرد و در این صورت امکان بی‌خطرسازی این زباله‌ها مانند زباله‌های پزشکی ویژه بیمارستانی وجود خواهد داشت.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، افزود: مردم برای حفظ بهداشت و سلامت خود موظف هستند دستکش، ماسک و هرگونه ملزومات پزشکی استفاده‌شده که احتمال آلودگی دارد را به‌طور صحیح در این سطل‌های مخصوص زباله‌های آلوده بیندازند.

 


ابوالقاسمی بابیان اینکه رهاسازی چنین زباله‌هایی در سطح شهر می‌تواند تهدیدی برای جان مردم و پاکبانان باشد، تصریح کرد: تهیه برنامه‌های آموزشی برای ارائه هشدارهای لازم به مردم در دست اقدام است و از طریق فضای مجازی و سایت سازمان به اطلاع شهروندان می‌رسد.

این کار ابتکار جالبی بود و امیدواریم مردم که نسبت به بهداشت فردی خود بسیار آگاهانه عمل کرده و جهت تردد در سطح شهر از ماسک و دستکش برای جلوگیری از خطر آلوده شدن به ویروس کرونا استفاده می‌کنند؛ پس چه خوب است که نسبت به بهداشت همشهریان خود نیز به همان اندازه حساسیت نشان دهند و زباله‌های آلوده خود را در سطل‌های مخصوصی که سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در سطح شهر تعبیه کرده است قرار دهند تا هر چه زودتر و باهم کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول