اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کارکنان صنوف فرهنگی هنری مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری استان که به علت کرونا تعطیل شده‌اند، خبر داد.

کارکنان صنوف فرهنگی هنری مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یک سال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

وی افزود: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس ‏http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت ۳۰ روزه آنان به پایان نرسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند؛ شامل قانون بیمه بیکاری بوده و کسانی که در سامانه فوق ثبت‌نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند‌.

وی تأکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه‌شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش‌فرما بیمه شده‌اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این طرح نیستند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول