اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رشد 12 درصدی صادرات غیرنفتی گیلان در سال گذشته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، از رشد 12 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی استان در سال گذشته خبر داد.

رشد 12 درصدی صادرات غیرنفتی گیلان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آرش فرزام صفت در جلسه کمیته پایش صادرات استان که به‌ منظور پیگیری واردات گندم خوراکی به استان تشکیل شد، اظهار کرد: برای تأمین نیاز استان به آرد، تاکنون ۱۱ کشتی با حجم ۴۰ هزار تن گندم وارد بندر انزلی شده است.

وی به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ورود ۲۰۰ هزار تن گندم به استان اشاره کرد و گفت: حتی در ایام تعطیل ارگان‌های دست‌اندرکار واردات ازجمله بنادر و دریانوردی، گمرک، حمل‌ونقل و راهداری، شرکت غله، جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد استان مشغول فعالیت بوده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به تأمین گندم موردنیاز استان افزود: برای تأمین گندم کیفی موردنیاز استان، تمامی دستگاه‌ها موظف شدند به‌صورت سه نوبت‌کار ترخیص گندم را در ایام تعطیل انجام دهند.

فرزام صفت با بیان اینکه نگرانی برای تأمین گندم استان به حداقل رسیده گفت: در حال حاضر مقررشده یک‌صد دستگاه کامیون کار حمل‌ونقل محموله‌های وارداتی استان را به انجام برسانند.

وی با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی در گیلان بیان کرد: در سال ۹۸ میزان قطعی صادرات با افزایش ۱۲درصدی ارزش اسمی نسبت به مشابه سال قبل ، ۹۵۷ هزار و ۷۷۴ تن بوده که ارزش اقتصادی آن ۵۱۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۲۱۴ دلار بوده است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در همین مدت ۱۵ هزار و ۳۷۰ تن کالا به ارزش اقتصادی ۶۱ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۴۱۰ دلار به‌صورت صادرات چمدانی به کشور آذربایجان صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، بین گمرکات استان گیلان ، گمرک آستارا به لحاظ ارزشی ۷۵درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده و گمرکات بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی در رده‌های بعدی قرار دارند. در همین مدت معادل حدود یک‌میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۳ تن کالا به ارزش اقتصادی ۸۷۰ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۸ دلار به گمرکات استان گیلان واردشده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی و ارزش ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول