اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

از بستری ۹۲۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان های تامین تا تولید ۳میلیون لیتر محلول ضدعفونی کننده

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی آخرین اقدامات زیر مجموعه این وزارتخانه را در مقابله با کرونا تشریح کرد.

از بستری ۹۲۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان های تامین تا تولید ۳میلیون لیتر محلول ضدعفونی کننده

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری در یادداشتی در خصوص اقدامات وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در مقابله با کرونا مواردی را مطرح کرد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گزارشی به مردم نوشت:درحالی‌که در ایران در شرایطی به جنگ کرونا رفته‌ایم که شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را هم تحمل می‌کنیم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بسیج همه امکانات، از اوایل اسفندماه 1398، سیاست‌ها و تدابیر متعددی را برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به کووید 19، کنترل شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس  و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و افرادی که شغل و درآمدشان تحت تأثیر قرار گرفته تدوین و اجرایی کرده است.

1- بیش از 5 هزار تخت بیمارستانی در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مبتلایان به کرونا اختصاص یافت و بیش از 9200 نفر بیمار در این مراکز بستری شدند و خدمت دریافت کردند.

2- در شستا تاکنون ۴۰۰هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده دست (بر پایه الکل)،  بیش از 3 میلیون لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح (بر پایه آب اکسیژنه یا آب ژاول)، 6 تن ماده مؤثر هیدروکسی کلروکین را طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید کرده‌اند. 
3- از اوایل اسفندماه 1398 تمهیدات و تصمیمات متعددی (به‌ویژه درسازمان تأمین اجتماعی) برای عدم خروج غیرضروری مردم از منزل اتخاذ گردیده است.

4- با مداخلات به‌هنگام و اقدامات کارآمد و ابلاغ پروتکل‌های متعدد بهداشتی و مراقبتی به همه مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی‌ شامل بیش از ۸۰۰ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان و معلولین،  بیش از ۶۰۰ مرکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و شیرخوارگاه‌ها و بیش از ۱۰۰۰ مرکز اقامتی معتادان در حال بهبود ونظارت مداوم، به لطف خدا، تاکنون کمترین مورد ازابتلای معلولان، سالمندان، فرزندان و سایرافراد مقیم درمراکز این سازمان گزارش شده است.

5- برای مواجهه با  تأثیرات شدید کرونا  بر حوزه اشتغال، کسب‌وکارها و حمایت از نیروی کار نیز تاکنون تدابیر متعددی اندیشیده شده است. افزایش مهلت‌های مربوط به فرایند انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان صاحبان حرف ومشاغل آزاد، امهال سهم کارفرما برای فعالیت‌ها وکارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کلیه بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کووید19 و برقراری مقرری بیکاری برای کارگرانی که در این مدت بیکار می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول