اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حفاظت جالب توجه از گونه‌های گیاهی در منطقه «دلی اولاد علی مومن» بویراحمد

رئیس اداره جنگلداری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مسیرهای دسترسی به کوه درشک و برافتاب دلی مسدود شد و از حضور مسافران و حتی اهالی منطقه که قصد برداشت گونه های مختلف گیاهی را دارند جلوگیری می‌شود.

حفاظت جالب توجه  از گونه‌های گیاهی در منطقه  «دلی اولاد علی مومن» بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در حالی که همه ساله یا آغاز فصل بهار خبرها و تصویر دردناکی از تاراج منابع طبیعی و گونه‌های گیاهی به یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل می‌شود هستند کسانی با دغدغه و احساس مسوولیت وارد میدان می شوند و با جان و دل از عرصه‌های طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری حمایت می‌کنند.

 در همین راستا  و به منظور حفاظت و جلوگیری از تخریب و ریشه‌کنی گونه‌های گیاهی
در منطقه دلی اولاد علی مومن کمر همت بستند و خود پای کار آمدند.
 
 اهالی منطقه اولاد علی مومن بویژه جوانان منطقه اقدام به تشکیل اکیپ‌هایی کردند و بصورت  برنامه‌ریزی شده و شبانه روزی و با حمایت اداره‌کل منابع طبیعی و محیط زیست استان اقدام کنترل  مسیرهای ورودی و خروجی این منطقه می‌کنند.

جواد رحیمیان در این ارتباط اظهار کرد: همه مسیرهای دسترسی به کوه درشک و برافتاب دلی بوسیله تراکتور و لودر مسدود شد و از حضور مسافران و حتی اهالی منطقه که قصد  برداشت گونه های مختلف گیاهی را دارند جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از همراهی راهداری استان در  کمک به مسدود کردن مسیرهای دسترسی به مراتع و کوههای دلی اولاد علی مومن یادآور شد: با این کار بیش از 5هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی محافظت می‌شوند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دهیاران  منطقه دلی اولاد علی مومن 
چند نفر قرقبان افتخاری مشخص و روزانه در کل منطقه سرکشی می‌کنند.

رحیمیان با بیان اینکه این قرق بانان افتخاری در این زمینه به صورت کامل توجیه شده آمد بیان کرد: در همین زمینه و به منظور فرهنگ سازی در این رابطه بروشورهایی  تهیه و در میان مردم توزیع می‌شود و در گروه‌های مجازی نیز در حال تبلیغ جهت این موضوع است.

 این اقدام خودجوش اهالی دلی اولاد علی مومن بویراحمد می تواند سرمقشی برای همه مردم به خصوص دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی باشد تا برای جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی آستین همت بالا بزنند و بصورت عملی وارد میدان شوند.

این مهم نشان می‌دهد که در شرایط خطیر کنونی و در حالی که زنگ خطر انقراض گونه‌های گیاهی به صدا درآمده است باید به جای حرف زدن و نظریه دادن های خشک و خالی هریک در حد توان خود سهم خود را در  حفاظت از محیط زیست ایفا کنیم.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول