اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالیت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در جغتای

سرپرست نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای از غفلت و نبود فضای رقابتی در بین اصناف این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در جغتای فعالیت می‌کنند.

فعالیت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در جغتای

هادی چوپانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درجغتای با اشاره به اینکه صرفاً بقا و تامین هزینه‌ها هدف واحدهای صنفی این شهرستان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حوزه تجارت و اصناف به آسانی می‌توان ایجاد اشتغال کرد، متاسفانه در جغتای مغفول مانده و واحدهای صنفی رقابت پذیر نیستند.

سرپرست نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه عرضه کالا و محصولات در چند سال گذشته در این شهرستان، تصریح کرد: در بازار محلی جغتای که در روزهای چهارشنبه است، متاسفانه صرفاً محصولات محلی و میوه عرضه می‌شود، در حالی که اصناف جغتای می‌توانند برای فروش محصولات و کالاهای خود  در بازار محلی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه چنین وضعیتی شایسته جغتای نیست، اضافه کرد: بیشتر شهروندان جغتایی به دلیل نبود اجناس مطلوب، متنوع و ایده‌آل برای تامین کالای مورد نیاز خود به شهرستان‌های مجاور مراجعه می‌کنند که امیدوارم اصناف جغتای با ایجاد رقابت صحیح و سالم مانع خروج سرمایه و نقدینگی از این شهرستان شوند.

چوپانی با یادآوری اینکه یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در جغتای در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای هدفمند و مصمم، برنامه‌ای جامع برای انطباق ظرفیت واحدهای صنفی این شهرستان با نیاز مردم جغتای را طراحی کرده که درسال جاری اجرا می‌شود.

سرپرست نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای با اشاره به اینکه ۱۲ واحد صنعتی در این شهرستان در حال فعالیت است، عنوان کرد: جغتای با داشتن منابع طبیعی فراوان و متنوع، وسعت و موقعیت، وحدت و همکاری بسیار بالای دستگاه‌های اجرایی ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.

وی اهمیت تولید را در رشد اقتصاد جغتای مهم دانست و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید، مردم این شهرستان باید وارد میدان شوند و به جای سرمایه‌گذاری در زمینه خرید طلا، زمین و مسکن سرمایه خود را برای ایجاد کار تولیدی و صنعتی به گردش دربیاورند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول