اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

85 درصد مردم توصیه‌های مربوط به خودمراقبتی را رعایت می‌کنند/ ابتلای 582 زنجانی به کووید 19

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه 85 درصد مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، گفت: همه مشکلات مربوط به رفتار 15 درصدی از جامعه است که برای کنترل این افراد هم حاکمیت ناچار به استفاده از قوه قهریه است.

85 درصد مردم توصیه‌های مربوط به خودمراقبتی را رعایت می‌کنند/ ابتلای 582 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌رضا آرمانی‌کیان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران آمار تجمیعی بیماران مبتلا به کووید 19 استان را از زمان آغاز شیوع ویروس یک هزار و 646 نفر اعلام و اظهار کرد: یک سوم این جمعیت یعنی 582 نفر تست مثبت آزمایشگاهی بوده‌اند، ولی بقیه به دلیل داشتن علائم بالینی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ترخیص 393 بیمار از مجموع بیماران تست مثبت آزمایشگاهی افزود: آمار فوتی‌های استان هم همان نسبت 2 درصد مبتلایان است.

وی با تاکید بر اینکه 85 درصد مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، تصریح کرد: همه مشکلات مربوط به رفتار 15 درصدی از جامعه است که برای کنترل این افراد ناچار به استفاده از قوه قهریه حاکمیتی هستیم.

آرمانی‌کیان استراتژی استان، کشور و جهان را برای مقابله با کووید 19 در خانه ماندن اعلام کرد و گفت: این توصیه برای حفظ سلامت ارائه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تجهیز نقاهتگاه‌های راه‌اندازی شده در سطح استان خبر داد و افزود: این نقاهتگاه‌ها برای استفاده در صورت ضرورت تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه 18 درصد از بیماران مبتلا به کووید 19 دارای علائم سخت بوده و میزان مرگ و میر در بین آن‌ها هم زیاد است، ادامه داد: آمار ارائه شده در مورد مبتلایان و همچنین فوتی‌ها به هیچ وجه لحظه‌ای نیست بلکه آمار بعد از تجمیع ارائه می‌شود.

آرمانی‌کیان با تاکید بر اینکه ویروس کرونا همچنان ناشناخته است و به هیچ وجه درمانی استانداردی در حال حاضر برای آن وجود ندارد، افزود: مردم برای ایمن ماندن، برنامه روز طبیعت را در خانه برگزار کنند و به هیچ وجه دورهمی خانوادگی به مانند همیشه نداشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه در تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای کادر درمان هیچ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: به اقدام فردی که با حضور در یکی از بیمارستان‌ها در صدد تشویش اذهان عمومی بوده است در مراجع رسمی رسیدگی خواهد شد و کار رئیس بیمارستان در مورد پیشگیری از توزیع اقلامی که در مورد سلامت و ایمنی آن‌ها اعتمادی نبوده درست بوده است.

وی با ایده‌آل دانستن تمدید اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تصریح کرد: با پایان یافتن این دوره، مرحله بعدی که همان چگونگی فعالیت مشاغل مختلف است تدوین و ارائه خواهد شد.

آرمانی‌کیان با بیان اینکه در مورد مصرف الکل صنعتی در استان زنجان تغییر محسوسی روی نداده است، افزود: روال استان به مانند گذشته بوده و حتی فوتی هم داشته است ولی این به مانند دیگر استان‌ها نبوده که یکباره اتفاقات عجیب روی داده باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه افرادی که عزیزی را در این بحران از دست داده‌اند دچار سوگ شده و خواهند شد، گفت: تاکید ما بر فعالیت کمیته سلامت روان است و باید به این افراد کمک شود که در این راستا اقداماتی شامل تدوین شیوه‌نامه و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به این افراد است.

 وی با بیان اینکه ما مرحله اجتماعی را طی کرده‌ایم و باید فاصله فیزیکی را رعایت کنیم، افزود: این رعایت به کنترل این بیماری کمک شایان توجهی خواهد کرد.

آرمانی‌کیان با بیان اینکه درگیری آقایان دو سوم بیماران مبتلا به کووید 19 در مقایسه با خانم‌ها است، افزود: درگیری کودکان هم همانطور که گفته شده تقریبا به مانند گذشته است ولی آنچه که باید مراقب بود پروسه انتقال بیماری از طریق کودکان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان 14 روز را دوره کومون بیماری کووید 19 اعلام و تصریح کرد: در این بازه زمانی اگر شخصی آلوده باشد و اگر بنا باشد علائم آن در وی بروز کند بروز خواهد کرد، ولی دوره انتقال ویروس بیشتر است.

وی با توصیه به ادامه ماندن در خانه تا کنترل آن در سطح وسیع گفت: افرادی که در 14 روز و یا بیشتر در خانه مانده‌اند باید بدانند که هر چند آن‌ها رعایت کرده‌اند ولی باید به مراقبت از خود ادامه دهند و همچنان در خانه بمانند چرا که ممکن است دیگران رعایت نکرده باشند.

آرمانی‌کیان با تشریح مشکلات همه‌گیری ناشی از پیک دوم کووید 19 گفت: یادمان باشد اگر تعداد بیماران بیشتر از تجهیزات بیمارستانی باشد، نمی‌توان خدمات قابل قبول به بیماران ارائه کرد از این رو باید از ورود به مرحله پیک تا آن جا که لازم باشد پیشگیری شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول