اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بزرگ ترین فروشنده بنزین در جهان در معرض خطر

قرنطینه 3 میلیارد نفر در جهان و کاهش 25 درصدی مصرف سوخت، می‌تواند شرکت «شل» بزرگ ترین خرده فروش بنزین در سطح جهان را با تهدید بزرگی مواجه کند. این شرکت، تولیدات پالایشی خود را 13 درصد کاهش داد.

بزرگ ترین فروشنده بنزین در جهان در معرض خطر

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت رویال داچ شل، پس از کاهش چشمگیر تقاضا برای نفت به علت شیوع ویروس کرونا، تولیدات پالایشی خود را کاهش داد و ارزش دارایی‌هایش را بیش از 800 میلیون دلار در سه ماهه نخست سال 2020 کاهش خواهد داد.

شرکت شل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: بی ثباتی قابل توجهی در قیمت نفت و گاز و تقاضا در نتیجه کاهش مصرف پیش بینی می‌کند.

با توجه به قرنطینه 3 میلیارد نفر که تقریبا 40 درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود، تقاضا برای سوخت با سقوط آزاد مواجه شود و این امر این شرکت را مجبور کرد تا تولیدات پالایشی خود را حدود 13 درصد کاهش دهد.

کاهش شدید تقاضا که می تواند مصرف را تا 25 درصد در مقایسه با سال 2019 کاهش دهد، تهدید قابل توجهی برای شرکت شل محسوب می‌شود. شرکت شل، بزرگ ترین خرده فروش بنزین با 40 هزار ایستگاه خدمات رسانی در سطح جهان است.

این شرکت انگلیسی-هلندی اعلام کرد که در ماه جاری هزینه‌های خود را 5 میلیارد دلار کاهش می‌کند تا به 20 میلیارد دلار یا کمتر برسد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول