اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مردم داراب روز طبیعت را در منازل امن خود سپری کنند/طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قاطعیت اجرا می‌شود

فرماندار ویژه داراب گفت: در آستانه روز طبیعت از مردم شهرستان کهن داراب تقاضا داریم در خانه بمانند و از رفتن به طبیعت خودداری کنند چرا که یکی از نقاط آلاینده تفرجگاه‌ها است.

مردم داراب روز طبیعت را در منازل امن خود سپری کنند/طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قاطعیت اجرا می‌شود

علی مظفری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در داراب ضمن تاکید برحفظ سلامت عمومی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از مردم فهیم دیار امام حسن مجتبی -داراب کهن-  تقدیر ویژه دارم که روز پنجم فروردین که در داراب به عنوان روز طبیعت شناخته می‌شود به توصیه خادمان خود توجه کرده از منزل بیرون نیامدند و در چهارشنبه سوری نیز این شهرستان از معدود نقاطی بود که کسی در خیابان‌ها ظاهر نشد.

وی ادامه داد: اکنون نیز از مردم شهرستان تقاضا می‌کنیم در خانه بمانند چرا که یکی از نقاط آلاینده طبیعت است و با توجه به همکاری خوب و تعامل مناسب طی روزهای گذشته، فردا را نیز در خانه بمانند تا هر چه سریع‌تر ویروس منحوس کرونا از بین برود و مردم بتوانند جشن‌ها و آیین بومی خود را برگزار کنند.
 مظفری با اشاره به اجرای قاطع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان داراب و چگونگی اجرای این طرح اظهار داشت: بخشداران در سطح بخش‌ها همچنین اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن در سطح شهر داراب همه مغازه‌های مجوزدار که مایحتاج ضروری مردم را عرضه می‌کنند، موظف کرده‌اند که مقابل مغازه حود خط‌کشی کرده تا مردم نیز هنگام خرید، فاصله معین را رعایت کنند.
 معاون استاندار فارس بیان کرد: از طرح‌هایی که در سطح کشور کم‌نظیر بوده تقسیم‌بندی شهر داراب به ۳۵ منطقه است که هر منطقه به یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی محول شده و ضدعفونی معابر و اماکن، تهیه مایحتاج ضروری، ماسک و دستکش در هر محله با نظارت مدیر تعیین شده، انجام می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم کنترل ورودی و خروجی راه‌ها، خاطرنشان کرد: داراب از نخستین شهرهایی بود که کنترل ورودی و خروجی‌های شهر با قاطعیت در آن انجام شده و کنترل امروز و فردا تشدید شده است.

  مظفری گفت: خودروهای غیربومی اجازه ورود به شهرستان داراب را ندارند و در صورت مشاهده از ورود آنها به شهرستان ممانعت می‌شود همچنین جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه در پارکینگ نیز برای خودروهای غیربومی و توقیف یک ماهه در پارکینگ برای خودروهای بومی که ترر غیرضروری داشتند، اجرا می‌شود.

 فرماندار ویژه داراب تصریح کرد: در آستانه نوروز طبق جلسه‌ای با همه اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و اداره صمت، استمرار تعطیلی اصناف در دستور کار قرار گرفت و با مشارکت داوطلبانه اتحادیه‌ها، داراب از نخستین شهرهایی که مردم پای کار بودند و تعطیلی مغازه‌ها مجدانه دنبال شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران حاد تنفسی در این شهرستان بیان کرد: نقاهتگاه بیماران با همت مردم و همکاری آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری و شورای شهر همچنین کمک‌های بی‌دریغ دکتر وحید عوض زاده و روح‌الله نجفی(مسؤول دفتر حقوقی فرمانداری) راه‌اندازی شده که ظرفیت نگهداری ۵۰ نفر را دارد و در صورت نیاز بیماران در این مکان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان داراب خاطرنشان کرد: ۴۰ روز قبل نخستین جلسه پیشگیری از شیوع کرونا در فرمانداری داراب تشکیل شد که این جلسات هر روز بدون استثنا برگزار شده و اقدامات جدیدی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شده است.

 مظفری با اشاره به راه‌اندازی کارخانه تولید ماسک در داراب اظهار داشت: طی این مدت تیم‌های اجرایی هر شب در شهرها و روستاهای سطح شهرستان به ضدعفونی معابر و اماکن پرداخته‌اند و با همکاری خیران چندین هزار ماسک تهیه شده است همچنین مقرر شد که کارخانه تولید ماسک در سطح شهرستان راه‌اندازی شود.

فرماندار ویژه داراب گفت: مواد ضدعفونی نیز از طریق دانشگاه علوم پزشکی جهرم تهیه شد و ۱۰ هزار بطری مواد ضدعفونی جهت سم‌زدایی معابر در اختیار شهرداری، بخشداران و دهیاران  قرار گرفته است.

  وی بیان کرد: شایسته است از تلاش کادر درمان، هلال احمر، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، اداره صمت، خانواده شهدا و ایثارگران، دادگستری، نیروی انتظامی، بسیجیان، سمن‌های فعال نظیر حامیان داراب و حامیان طبیعت همچنین اهالی رسانه که در این مدت قدمهای موثری در جهت پیشگیری از بیماری کرونا برداشتند، تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/983110

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول