اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

۱۲ فروردین نقطه عطفی در فرآیندهای پنج‌گانه انقلاب است

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ نقطه عطفی در فرآیندهای پنج‌گانه انقلاب است.

۱۲ فروردین نقطه عطفی در فرآیندهای پنج‌گانه انقلاب است

عباس گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد، اظهار کرد: ۱۲ فروردین ماه از اعیاد ارزشمند و یکی از نقاط عطف در فرآیندهای پنج‌گانه انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر اساس تحقق تفکر انبیاء در جامعه پایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: تحقق تفکر انبیاء به آن معنا است که دین قادر به اداره دنیای مردم و رساندن انسان‌ها به فلاح و رفاه واقعی است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت بیان کرد: انقلاب اسلامی امری دفعی نبوده بلکه حرکتی جاری و مستمر است که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب فرآیندی پنجگانه دارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب در سال ۵۷ به عنوان نخستین مرحله از این مراحل پنج‌گانه و پس از واگذاری اختیار کشور از کفار به مومنان، انقلاب وارد مرحله نظام اسلامی شد.

وی با اشاره به تشکیل نظام اسلامی یعنی همان مردم‌سالاری دینی از سوی معمار کبیر انقلاب افزود: از این رو در ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ نظام سیاسی کشور ایران با عنوان "جمهوری اسلامی" شکل گرفت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی که همان مردم سالاری دینی است یعنی آنکه خداسالار باشیم و مردم‌دوست؛ کاری هم که برای مردم انجام می‌دهیم با هدف جلب رضایت خداوند باشد و این همان شاکله نظام سیاسی در جمهوری اسلامی و لازمه ورود به مرحله دیگری از مراحل پنج‌گانه یعنی دولت اسلامی است که هم‌اکنون در این مرحله قرار داریم.

گودرزی تصریح کرد: در مرحله دولت اسلامی باید ساختارهای کشور به نحوی توانمند شوند که مبتنی بر اسلام اداره شود. البته این مهم تاکنون به طور کامل در کشور محقق نشده و تحقق آن لازمه ورود به مراحل بعدی یعنی جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است.

شکل‌گیری نظام سیاسی انقلاب در ۱۲ فروردین ۵۸

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که گفته شد در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ یکی از مراحل پنجگانه انقلاب یعنی شکل‌گیری نظام سیاسی در قالب جمهوری اسلامی محقق شد، به این معنا که در این قالب و با مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و اداره امور کشور می توان اخلاق، معنویت، عدالت، آزادی و امنیت را در جامعه محقق ساخت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت از معنویت به عنوان یکی از عناصر اصلی در بافت جمهوری اسلامی یاد و اظهار کرد: البته دشمنان همواره می‌کوشند با ایجاد انحراف در ذهن و دل مردم این‌گونه نشان دهند که جمهوری اسلامی تنها به دنبال معنویت بوده و با دنیای آن‌ها بیگانه است.

گودرزی بیان کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی به دنبال طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مبتنی بر مبانی و اصول اسلام و بر پایه فرهنگ ایرانی بوده و با طراحی، پیاده‌سازی و تحقق این مهم جامعه بشریت به فلاح و رستگاری، اخلاق، عدالت، آزادی و امنیت خواهند رسید.

وی عنوان کرد: الگوهای ارائه شده در دنیا به آن دلیل که بر اساس اومانیسم و انسان‌محوری و نه بر مبنای معیارهای الهی طراحی شده‌اند، نتوانسته‌اند انسان‌ها را به رستگاری و رفاه واقعی برسانند و نتایج پیاده‌سازی آن‌ها یعنی شکاف طبقاتی، ضایع شدن اخلاق و فضیلت‌ها و نقض عدالت، آزادی و امنیت این حقیقت مهم را به اثبات رسانده است.

این مسوول گفت: به عبارت دیگر دنیای اداره شده مبتنی بر الگوهای غیر اسلامی و توسعه غربی نتوانسته است به امنیت، اخلاق، آزادی، عدالت و فضائل دست یابد و این خود از شکست و ناکارآمدی این الگوها حکایت دارد.

مقصود جمهوری اسلامی طراحی الگویی برای تحقق آزادی، عدالت و امنیت در جهان است

گودرزی تاکید کرد: حال آنکه جمهوری اسلامی اثبات کرده است که تکامل فرآیندهای پنج‌گانه آن می‌تواند بستری برای تحقق آزادی، عدالت، امنیت و دیگر فضایل اخلاقی نه تنها در جغرافیای کشور ایران بلکه در همه عالم بشریت باشد.

وی افزود: البته منظور از اینکه این فرآیندها در نهایت منجر به تحقق تمدن اسلامی می‌شود، به‌معنای کشورگشایی نبوده بلکه به آن معنا است که دنیا متاثر از تفکر اسلامی اداره شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینک و با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب این مهم به اثبات رسیده که نظام سیاسی و انقلاب ما برای جمهوریت و اسلامیت خود ارزش قائل است.

گودرزی ادامه داد: بر اساس آنچه که گفته شد الگوی ترسیم شده از سوی امام راحل نه تنها در جغرافیای کشور ایران کارآمد بوده و می‌تواند مردم را به سعادت برساند، بلکه الگویی برای رستگاری و رفاه همه جهانیان است، البته نباید انتظار داشت در بازه زمانی ۴۰ ساله همه این اهداف محقق شود.

وی اظهار کرد: در حقیقت تحقق کامل یعنی همان رسیدن به تمدن اسلامی حرکتی بلندمدت است که جمهوری اسلامی به دنبال تحقق آن مهم ۴۰ سال در حرکت بوده و در ابن زمینه به دستاوردهای بزرگی نیز دست یافته و رویش‌های ما بر ریزش‌ها غالب است.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول