اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۸۳ درصد خانوارهای خراسان‌جنوبی غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۱۹۸ هزار و۹۶۲ خانوار در خراسان‌جنوبی در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا غربال شدند که معادل ۸۳ درصد کل خانوارهای استان می‌باشد.

۸۳ درصد خانوارهای خراسان‌جنوبی غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از ۹۲۰ آزمایش انجام شده برای تشخیص ابتلای ویروس کرونا در استان، تاکنون ۶۲۸ مورد منفی و ۲۹۲ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۴۲ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده و ۲۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که شش مورد بدحال هستند، بیان داشت: همچنین با فوت دو نفر دیگر مجموع متوفیان کرونا در استان به ۲۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۱۹۸ هزار و۹۶۲ خانوار در خراسان‌جنوبی در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا غربال شدند که معادل ۸۳ درصد کل خانوارهای استان می‌باشد، تبیین کرد: همچنین در سامانه خوداظهاری ۶۸ هزار و ۳۰۱ نفر پرسشنامه مربوطه را تکمیل کردند.

دهقانی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند به‌صورت مجازی از طریق سامانه salamat.gov.ir و یا به‌صورت حضوری با مراجعه به مراکز بهداشت در این طرح مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: برای افرادی که امکان ثبت اطلاعات به‌صورت اینترنتی را ندارند، مراجعه حضوری به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت، تعریف شده است.

وی با یادآوری اینکه اطلاعاتی که توسط فرد در سامانه بارگذاری یا در مراکز بهداشتی در پرونده سلامت فرد درج می‌شود، توسط مراقبان بهداشت پایش می‌شود، تبیین کرد: فرد از طریق دریافت پیامک از نهایی‌شدن اطلاعاتش در سامانه مطلع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تشخیص زودهنگام و تسریع در روند درمان بیماران احتمالی را از علل راه‌اندازی این سامانه دانست و خاطرنشان کرد: با جدی گرفتن طرح غربالگری می‌توان گام‌های مؤثری در مهار بیماری کرونا برداشت.

انتهای پیام/69039/ح/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول