اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ابهت پلنگ ایرانی در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد + تصویر

در سالهای اخیر خبرهای مختلفی از انقراض نسل پلنگ در کوهستان های کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسد، ولی مشاهدات مردمی و به خصوص محیط‌بانان و طبیعت‌دوستان نشان می‌دهد نسل پلنگ ایرانی در کهگیلویه و بویراحمد در حال زایش و ازدیاد است.

ابهت پلنگ ایرانی در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد + تصویر

 خبرگزاری فارس یاسوج؛ قاسم خشت‌زر- چند روزی است که عکسی از یک ماده پلنگ ایرانی به همراه دو توله‌اش در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد دست به دست می‌چرخد، عکسی که توسط سیدجواد هادی‌اصل مستندساز طبیعت ثبت شده است.

این عکس گواه آن است که نسل پلنگ ایرانی در بام زاگرس یعنی کوه دنا در حال ازدیاد است و این کوه مکانی امن برای سلطان کوههای ایران است.

در سالهای اخیر خبرهای مختلفی از انقراض پلنگ در کوهستان های کهگیلویه و بویراحمد به گوش می خورد ولی مشاهدات مردمی و به خصوص محیط بانان  و طبیعت دوستان نشان می‌دهد نسل پلنگ ایرانی در کهگیلویه و بویراحمد در حال زایش و ازدیاد است.

این مهم نشان می دهد که برای کمک به بقای پلنگ ایرانی در کوههای دنا، نیر، سیاه و خامی باید برنامه‌ای ویژه و هدفمند اجرا کرد تا امنیت لازم برای بقای نسل پلنگ ایرانی در این مناطق بوجود آید.

انتهای پیام/82009/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول