اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هشدار درباره آلودگی معدن اندریان/ اجازه پایمال شدن حقوق مردم را نمی‌دهیم

نماینده منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با هشدار درباره آلودگی معدن اندریان گفت: در گذشته نیز مسائلی پیرامون آلودگی معدن اندریان مطرح شد، ولی عده‌ای با لاپوشانی، این موضوع را به فراموشی سپردند.

هشدار درباره آلودگی معدن اندریان/ اجازه پایمال شدن حقوق مردم را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اظهار داشت: حادثه اخیر و آلایندگی زیست محیطی معدن اندریان را پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به تعطیلی فعالیت‌های معدن اندریان گفت: معدن و منافع آن باید در جهت منافع عمومی و بهبود اقتصاد کشور قرار گیرد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه فعالیت و نحوه برداشت ذخایر معدنی در دنیا با روال خاص و شرایط استاندارد انجام می‌شود، اظهار داشت: نحوه بهره‌برداری از ذخایر معدن اندریان قدیمی بوده و به روز نیست، همچنانیکه استفاده از سیانور و سایر مواد سمی در هر صورت به محیط‌ زیست آسیب جدی وارد می‌کند.

منتخب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته برای رسیدن به طلا انسان‌ها را مورد کشت و کشتار قرار می‌دادند، اکنون نیز برای سودجویی و کسب منفعت بیشتر محیط‌ زیست را مورد تخریب و تاراج قرار می‌دهند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه این موضوع باید به صورت قضایی پیگیر شود، خاطرنشان کرد: ریاست محترم دادگستری استان باید شخصا و به طور جد پیگیر این ماجرا باشد، محیط‌‌‌ زیست و جان انسان‌های بومی منطقه موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: در گذشته نیز مسائلی پیرامون آلودگی معدن اندریان مطرح شد ولی عده‌ای با لاپوشانی، این موضوع را به فراموشی سپردند.

میرتاج‌الدینی در پایان با حمایت از اقدام اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست در توقف فعالیت‌های معدن اندریان بیان کرد: به عنوان منتخب و نماینده مردم اعلام می‌کنم که این پرونده را تا آخرین مرحله پیگیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد حقوق مردم و محیط ‌زیست پایمال شود.

انتهای پیام/60002/ح
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول