اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بالا گرفتن اختلافات سئول و واشنگتن بر سر هزینه حضور نظامی آمریکا در این کشور

در پی بالا گرفتن اختلافات واشنگتن و سئول بر سر تأمین هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، فرمانده نیروهای آمریکایی در این کشور خواستار انجام مذاکره برای حل این مسئله شد.

بالا گرفتن اختلافات سئول و واشنگتن بر سر هزینه حضور نظامی آمریکا در این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت آبرامز» فرمانده نیروهای آمریکایی حاضر در کره جنوبی از مذاکره‌کنندگان دو کشور خواست برای حل مسئله تقسیم هزینه‌های حضور نظامیان آمریکایی در این کشور دست به اقدام فوری بزنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رابرت آبرامز روز چهارشنبه در پیامی ویدئویی گفت: «روز تأسف‌باری برای ما است، فکرش را هم نمی‌کردیم، ناراحت کننده است. مرخص کردن بخشی از کارکنان [دارای ملیت کره‌ای] چیزی نیست که فکرش را می‌کردیم یا امیدوار بودیم اتفاق بیفتد».

روز گذشته (سه‌شنبه) مذاکره‌کننده کره جنوبی «جیونگ اون بو» نسبت به این تصمیم آمریکا در برهه‌ای که مذاکرات در «مرحله نهایی» بود ابراز تأسف کرد و گفت: «امیدواریم هرچه زودتر به توافق برسیم».

واشنگتن از سئول درخواست کرده ۵ میلیارد دلار در سال برای تأمین هزینه حضورش در کره جنوبی بپردازد. در حالی که سال گذشته این رقم ۸۷۰ میلیون دلار بود. این درخواست با مخالفت شدید سئول همراه شد.

در پی بروز اختلاف بر سر این تأمین هزینه‌هاف واشنگتن اعلام کرد حقوق حدود نیمی از ۹۰۰۰ کره‌ای استخدام شده در پایگاه‌های نیروهای آمریکایی را از روز چهارشنبه قطع می‌کند.

در حال حاضر حدود ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند تا با تهدیداتی که علیه این کشور صورت می‌گیرد مقابله کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول