اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بهبودی ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بوشهر / تأیید ابتلای ۲ مورد جدید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: دو نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

بهبودی ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بوشهر / تأیید ابتلای ۲ مورد جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید کشمیری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹ نفر شامل ۵۸ مرد و ۴۱ زن است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: دو مورد جدید که نمونه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام‌شده، زن و شوهر ۴۷ و ۴۸ ساله ساکن شهرستان دشتستان هستند که با یک بیمار که قبلاً نمونه آزمایش کرونایش مثبت شده بود در ارتباط بوده‌اند و در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۶۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۹۹ نفر) تاکنون ۸۰ نفر از آنان شامل ۵۱ مرد و ۲۹ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر شامل ۸ زن و ۵ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

وی تصریح کرد: رفتن به دامان طبیعت در روز سیزده بدر، رسمی کهن در میان ایرانیان است، اما امسال متفاوت با سال‌های قبل است و برای شکست زنجیره کرونا باید در خانه بمانیم.

آلودگی در بیرون از خانه در کمین افراد است
کشمیری اظهار داشت: بعضی‌ها با تصور غلط می‌گویند ما به طبیعت می‌رویم و دستان خود را می‌شوییم، ماسک می‌زنیم و اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم اما در واقع چنین تصوری وجود ندارد و آلودگی در بیرون از خانه در کمین افراد است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه به ویژه نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، هایپر مارکت، بانک‌ها و ادارات ضروری است.

دکتر کشمیری اظهار داشت: بررسی موارد ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد، برخی مردم به‌اندازه کافی این بیماری را جدی نگرفته‌اند.

وی افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: هم استانی گرامی لطفاً در صورت مسافرت طی دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar99.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول