اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

همنام تیم تراکتور در بلاروس/ تراکتور برادر پیدا کرد

یک تیم دیگر با نام تراکتور و لوگو مشابه در کشور بلاروس حضور دارد.

همنام تیم تراکتور در بلاروس/ تراکتور برادر پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم فوتبال تراکتور 50 سال پیش در شهر تبریز تاسیس گردیده بود. اما پیش از آن و نزدیک 73 سال پیش تیمی دیگر با نام تراکتور در کشور بلاروس تشکیل شده و در مسابقات این حضور داشت.

تیم تراکتور مینسک به عنوان یک باشگاه ورزشی برای کارگران ساختمانی و بعداً برای کارخانه‌های شخصی در کشور بلاروس تأسیس شد. این باشگاه در سال‌های 1948 و 1949 قهرمانی لیگ بلاروس را به‌دست آورد.

از سال 1949 تا 1957 آنها با نام Torpedo-MTZ Minsk و از 1958 تا اوایل دهه 1960 به عنوان MTZ Minsk شناخته می‌شدند. تا سال 1991 این باشگاه در لیگ‌های برتر یا دوم لیگ بلاروس و از سال 1992 تا 2001 در لیگ‌های دسته پایین بلاروس بازی می‌کرد.

این باشگاه در سال 2002 با باشگاه متز ریپو مینسک ادغام شد اما 2 باشگاه از سال 2015 از هم جدا و مستقل شدند.

تیم تراکتور مینسک بلاروس در رقابت‌های لیگ دسته 2 این کشور در تلاش برای بازگشت به لیگ دسته یک است و مسابقات فوتبال بلاروس جزو معدود کشورهایی است که هنوز تعطیل نشده و در حال برگزاری است.

لوگوی این باشگاه بسیار شبیه لوگو تراکتور ایران بوده، اما رنگ لوگو سبز است و به نظر می‌رسد رنگ اصلی تراکتور بلاروس سبز برخلاف همنام ایرانی‌اش، سبز است.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول