اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع 300 هزار ماسک توسط قرارگاه شفاء سپاه استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از تولید روزانه ۲۵ هزار ماسک توسط قرارگاه شفاء سپاه خبر داد و گفت: تاکنون 300 هزار عدد ماسک توسط قرارگاه شفا سپاه در استان توزیع شده است.

توزیع 300 هزار ماسک توسط قرارگاه شفاء سپاه استان مرکزی

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک بیان داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا سپاه استان مرکزی همپای سایر دستگاه‌ها اقدامات خود را در چندین بخش در حوزه بهداشت و درمان آغاز کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۶۹ کارگاه تولید ماسک در استان فعال است و تاکنون ۳۰۰ هزار ماسک توسط این قرارگاه تولید و رایگان در اختیار مردم و به‌ویژه در مناطق محروم توزیع شده است.

کریمی با اشاره به تولید و توزیع الکل و مواد ضدعفونی‌کننده نیز گفت: تاکنون۱۲۰ هزار لیتر الکل و ۳۸۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده  تولید می‌شود که از این میزان ۷۰۰ بسته بهداشتی ویژه جانبازان و ۱۶۵ هزار بسته بهداشتی میان مردم در سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح استان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: پنج هزار و ۲۰۰ اماکن استان شامل فروشگاه‌ها، مساجد، نانوایی‌ها و پمپ‌بنزین گندزدایی و ضدعفونی شده و طی چندین مرحله نسبت به رفع آلودگی معابر ۵۸۰۰ نقطه شهری و روستایی اقدام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ مرکز درمانی سپاه در شهرهای اراک، ساوه، خمین و محلات در کنار مجموعه علوم پزشکی به مردم خدمات بهداشت و درمانی ارائه می‌کند و پیش از آغاز سال جدید نیز دو چادر به‌عنوان نقاهتگاه و یک حمام سیار چهار دوشه در بیمارستان آیت‌الله خوانساری ایجادشده است. 

کریمی اظهار داشت: اکنون پنج نقاهتگاه ویژه خواهران و برادران در اراک، ساوه، دلیجان و خمین راه‌اندازی شده و در حال حاضر ساوه ۲۸ نفر و در اراک نیز ۵ نفر پذیرش‌شده‌اند که برای ارائه خدمات درمانی ۱۴ هزار جهادگر بسیجی آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و تاکنون ۹ هزار و ۴۳ نفر در قالب ۱۳۰ گروه فعال به‌کارگیری شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه  تاکنون توسط جامعه پزشکی ۴۵ نفر از بسیجیان داوطلب در راستای خدمت‌رسانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها سازمان‌دهی شده‌اند گفت: در ۲۶ مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان‌ها با تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌ها، غربالگری انجام می‌شود و به همین منظور  در ۶ مرکز تریاژ درب ورودی درمانگاه‌ها مستقرشده‌اند و کارگاه تولید گان نیز راه‌اندازی شده است. 

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده توسط قرارگاه شفا سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: با ارائه ۹۵ هزار بسته بهداشتی، درب منازل به‌صورت حضوری و یا در فضای مجازی  آموزش‌های لازم به مردم ارائه‌شده و همچنین ۸۱ هزار بروشور نیز تهیه و ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات مخصوص رفع آلودگی معابر نیز در نظر گرفته‌شده است.

سردار کریمی بیان داشت: طرح غربالگری  خانواده نیروهای مسلح نیز در دستور کار قرارگرفته و تاکنون  ۷۰ درصد از پرسنل نیروهای در این طرح مشارکت داشتند که باید اذعان داشت  غربالگری تمام کارکنان، بازنشستگان نیروهای مسلح و جانبازان در دستور کار قرار دارد. 

وی با تأکید بر اینکه کنترل فضای مجازی و تولید محتوا نیز از این اقدامات قرارگاه سپاه روح‌الله استان مرکزی است، افزود: یک گروه ویژه طلاب در حوزه نمایندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی مأموریت نظارت و انجام اقدامات لازم  در مراکز کفن‌ودفن را دارند و ضمن آنکه این داوطلبان در هر شیفت به ۱۵ نفر در بیمارستان آیت‌الله خوانساری خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: تمامی اقدامات انجام‌شده با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه زیستی استان صورت می‌گیرد تا به‌واسطه این اقدامات هم از موازی کاری جلوگیری شود و هم به‌صورت علمی انجام شود البته باید قدردان زحمات و تلاش پرسنل هلال‌احمر، شهرداری، ارتش، ناجا، آتش‌نشانی نیز در این راستا بود.

سردار کریمی بیان کرد: توسط نیروهای اطلاعات استان ۱۵ مورد کشفیات در خصوص انبار دارو، احتکار و گران‌فروشی  نیز داشتیم که به دستگاه‌های ذی‌ربط  معرفی‌شده‌اند و در این راستا نیز به بیش از ۲۰ داروخانه تذکر داده‌شده است.

وی  با اشاره به انجام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز اظهار داشت: کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان، شناسایی نقاط آلوده و رصد هوشمند افراد بهبودیافته بیماران کرونایی ازجمله دیگر اقدامات است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون سه هزار و ۴۰۰ بسته مواد غذایی شامل برنج، روغن، گوشت و تن ماهی در استان میان افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد  و نیازمندان توزیع‌شده است.

کریمی تأکید کرد: قرارگاه شفا سپاه تا پایان طرح و ریشه‌کنی بیماری کرونا همپای قرارگاه زیستی استان به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول