اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| هیچوقت آموزش مجازی جایگزین محیط واقعی تربیت و یادگیری نمی‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچوقت آموزش در فضای مجازی جایگزین محیط واقعی تربیت و یادگیری نمی‌شود اما فرصت خوبی برای انتقال دانش است.

فارس من| هیچوقت آموزش مجازی جایگزین محیط واقعی تربیت و یادگیری نمی‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس  «درخواست تداوم تعطیلی مدارس بعد از پایان کرونا» را دارند.

این مخاطبان عنوان کردند: «رئیس جمهور گفته است بعد از کرونا، مدارس یک ماه باز خواهند شد! خوب اگر قرار بود به شیوه آموزش تصویری در شبکه آموزش اعتقاد نداشته باشید، اگر قرار بود به شیوه تدرس در پیام‌رسان‌ها توسط معلمان در روزهای کرونایی اعتقاد نداشته باشید، پس چرا این شیوه را انجام می‌دهید؟ مگر الان هم معلمان کاری غیر از کار شبکه آموزش انجام می‌دهند؟ بیشتر ما والدین در منزل کار بچه‌ها را انجام می‌دهیم خواهشم این است که اگر به شیوه آموزش کنونی در روزهایی کرونایی اعتقاد دارید، پس مدارس را تعطیل کنید».

وزارت آموزش و پرورش بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس برای پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس، به دنبال جبران کسری ساعات آموزشی دانش‌آموزان بود.

در این مسیر، آموزش تلویزیونی آغاز شد و در کنار آن نیز مدارس به صورت خودجوش آموزش از طریق مجازی را انجام می‌دهند، از 16 فروردین نیز آموزش در بستر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش 12 اسفند در یک برنامه تلویزیونی، گفت: تجربه‌های خوبی در زمینه آموزش در فضای مجازی، آموزش از راه دور، آموزش الکترونیک و غیره داریم که امروز این تجربه به کمک ما آمده و می‌توانیم خلأیی که در زمان تعطیلی مدارس هست را برطرف کنیم؛ آموزش مجازی در حال حاضر در دنیا مرسوم است و یکی از آموزش‌های مناسب برای انتقال دانش به دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ چیز جای تعامل بین معلم و دانش‌آموز در فضای آموزشی را نمی‌گیرد، افزود: هیچوقت آموزش در فضای مجازی جایگزین محیط واقعی تربیت و یادگیری که در بین تعاملات دانش آموز و محیط یادگیری و فضای پیدا و پنهان مدرسه انجام می‌شود، نمی‌رسد اما فرصت خوبی برای انتقال دانش است.

محسن‌ حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش 26 اسفند در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو در واکنش به این جمله که برخی می‌گویند تلویزیون همه عقب افتادگی را نمی تواند جبران کند و نیاز به کلاس مجدد است، گفت: چند سناریو را پیش‌بینی کردیم و خوشبینانه ترین آن، ادامه تعطیلات تا 16 فروردین است که اختیاراتی به شورای آموزش و پرورش استان دادیم تا یک ماه به دوره آموزشی اضافه کنیم تا هم مرور آموزش مجازی و هم کسری آموزش را بتوانیم جبران کنیم.

خانم رضایی یکی از معلمان مدارس استان تهران نیز به خبرنگار فارس گفت: درست است که آموزش و پرورش، آموزش تلویزیونی را اجرا می‌کند و ما نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی به بچه‌ها درس می‌دهیم اما واقعیت این است که هنوز برخی بچه‌ها با این روش خو نگرفته‌اند و درس‌ها را به خوبی یاد نگرفتند.

وی ادامه داد: یک دوره یک ماهه برای آموزش حضوری کمک می کند که نقص‌ها جبران شود  و اگر در آینده این روش آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری ارائه شود، می تواند کمک خوبی به آموزش باشد اما یادمان نرود که هیچوقت آموزش مجازی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول