اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سازمان بهداشت جهانی: هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در تاجیکستان ثبت نشده است

نماینده سازمان بهداشت جهانی در تاجیکستان علیرغم تایید اطلاعات طرف تاجیکی در مورد عدم ثبت هیچ یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از مردم خواست که الزامات بهداشتی را رعایت و از رفتن به اماکن شلوغ خودداری کنند.

سازمان بهداشت جهانی: هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در تاجیکستان ثبت نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «گالینا پرفیاوا» نماینده سازمان بهداشت جهانی از طریق شبکه تلویزیونی «تاجیکستان» اطلاعات مقامات ذیربط تاجیک در مورد عدم ثبت هیچ یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را رسما تایید کرد.

وی گفت: تا به امروز، طبق آمار رسمی، و ما این را تایید می کنیم، زیرا با آزمایشگاهی که ویروس کرونا را تست می کند همکاری نزدیک داریم، در قلمرو تاجیکستان هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

پرفیاوا افزود: در حال حاضر تمام دنیا مشغول مقابله با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که در قلمرو آن هیچ یک موردی از این بیماری شناسایی نشده باشد.

وی تصریح کرد: تاجیکستان و ترکمنستان در اصل دو کشوری می باشند که در میان 53 کشور آلوده آسیا به ویروس کرونا تا به حال در قلمرو آنها هیچ مورد ابتلا به این ویروس ثبت نشده است.

بنابر سخنان وی، تا به امروز بیش از 700 تست کرونا در تاجیکستان انجام شده که نتایج همه آنها منفی بوده است.

پرفیاوا گفت: برای حصول اطمینان از نتایج منفی تست های که در تاجیکستان انجام شدند، وزارت بهداشت این کشور در همکاری با سازمان بهداشت جهانی مواد لازم را به مسکو و لندن ارسال کردند که متخصصان روس و انگلیس درستی آنها را تایید کرد.

وی افزود: این به آن معنی است که نتایج تست های کرونا که در تاجیکستان انجام شدند درست و در این کشور تاکنون هیچ یک مورد ابتلا به این ویروس ثبت نشده است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: در تاجیکستان سیستم کافی برای تشخیص ویروس کرونا وجود دارد اما مطابق با توصیه سازمان بهداشت جهانی  تنها افراد با علائم این ویروس تشخیص می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به هر طریق تلاش می کند از ورود ویروس به تاجیکستان جلوگیری کند و اگر همه طرف ها تلاش خود را برای این کار انجام دهند، ممکن است ما نسبت به سایر کشورهای جهان خوش شانس تر باشیم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ادامه از مردم تاجیکستان خواست در این زمینه به مسئولین بهداشت این کشور کمک کنند.

وی در پایان با بیان این که تاجیک ها مردم مهمان نواز هستند و حین دست دادن یکدیگر را در آغوش می‌گیرند، گفت: علیرغم اینکه در تاجیکستان هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است اما خواهش می‌کنم که به طور موقت از این اقدامات خودداری شود.

شایان ذکر است که از اول فوریه سال جاری تا 31 مارس در مجموع 6222 نفری که از کشورهای خارجی به تاجیکستان وارد شدند در موسسات پزشکی این کشور به مدت دو هفته قرنطینه شدند. از این میان تا روز سه شنبه، 31 مارس، 2145 نفر از آنها ترخیص و 4077 نفر دیگر تاکنون در قرنطینه قرار دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول