اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 601 زنجانی به کووید 19/ زمان عمل به مسؤولیت اجتماعی همین برهه است

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی آمار بیماران مبتلا به کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی را استان در 601 مورد اعلام کرد و گفت: 19 مورد از این تعداد طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 601 زنجانی به کووید 19/ زمان عمل به مسؤولیت اجتماعی همین برهه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مقتدا شعوری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تقدیر از همکاری مردم برای ماندن در خانه در روز طبیعت ابراز امیدواری کرد، با ادامه همکاری، ویروس کرونا کنترل و مردم به روزهای عادی زندگی بازگردند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی با تشریح اقدامات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا افزود: در این مدت پویش‌های مختلفی فعال شده و کارکرد خود را هم نشان داده است.

وی با بیان اینکه الان درک درستی از شعار انسان سالم محور توسعه به وجود آمده است، تصریح کرد: بعد از این،  جمله انسان سالم محور توسعه دقیق‌تر معنی شده و در مورد آن اقدامات بهتری انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: اجرای این طرح به همراه اقدامات دیگر در کنترل امور مربوط به شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

شعوری با اشاره بر اقدامات انجام شده قبل از شیوع ویروس کرونا در سطح استان افزود: این اقدامات شیوع این ویروس در استان را یک ماه به تعویق انداخت.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی همراهی مردم را لازمه ادامه راه برای انجام هر طرح و برنامه‌ای دانست و تاکید کرد: در این راستا باید ضمن شناخت حقوق خود و دیگران، با مراقبت از خود به دیگران هم آسیب نخواهیم زد.

وی با اشاره به کمک مردم و خیرین در کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز در این ایام تصریح کرد: این کمک‌ها به دانشگاه کمک کرد تا بتواند لوازم مورد نیاز برای این برهه را در راستای ارائه خدمات فراهم کند.

شعوری ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شرایط خاص و اینکه اقلام تحویل داده شده برند و قیمت‌های متفاوت دارند، نمی‌توان مبلغی از میزان کمک‌های خیران را ارائه کرد ضمن اینکه ما از خیران در مورد مبلغ سوال نمی‌پرسیم و فقط از آن‌ها برای کمک تشکر می‌کنیم.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی با بیان اینکه انتظار از واحدهای تولیدی و تجاری برای کمک در این ایام بسیار بیشتر از موارد ارائه شده بوده است، افزود: یادمان باشد که امروز زمان ارائه کمک و انجام مسؤولیت اجتماعی است و فردا برای انجام این کار بسیار دیر است.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت امکانات ایجاد شده در این ایام متفاوت خواهد بود، تصریح کرد: با این امکانات بسته به ماهیت آن‌ها رفتار خواهد شد به طوری که برخی از آن‌ها جمع‌‌آوری و برخی هم ضمن حفظ باید توسعه و ارتقا یابد.

شعوری آمار تجمعیی بیماران مشکوک به کووید 19 را از زمان آغاز شیوع آن یک هزار و 721 مورد در استان زنجان اعلام کرد و افزود: 601 مورد از این آمار تست مثبت آزمایشگاهی بوده است که 19 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است. 

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی به ترخیص 408 بیمار مثبت آزمایشگاهی مبتلا به کووید 19 از زمان شیوع آن اشاره کرد و گفت: مراکز درمانی استان در حال حاضر 370 بیمار بستری مشکوک و یا مبتلا به کووید 19 دارد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول