اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کاهش ۶۷ درصدی مصرف بنزین در خراسان‌جنوبی/ ۵ واحد صنفی پلمپ شدند

سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌جنوبی گفت: میزان مصرف سوخت نیز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته که این رقم حکایت از کاهش سفرها دارد.

کاهش ۶۷ درصدی مصرف بنزین در خراسان‌جنوبی/ ۵ واحد صنفی پلمپ شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ناصر خوش‌خبر امشب با اشاره به آخرین وضعیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین‌ماه تمدید شده است.

وی بیان داشت: با تمدید این طرح، دانشگاه‌ها و مدارس تا بیستم فروردین‌ماه تعطیل خواهند بود و در ادارات نیز طبق رویه سابق، یک سوم کارکنان به‌صورت شیفتی در محل کار حضور خواهند یافت و کنترل گلوگاه‌ها نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: از ابتدای شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از هشتم فروردین‌ماه در سطح استان خراسان‌جنوبی براساس تصمیمات داخلی، ۲۴ نقطه کنترلی در محورهای استان تعیین شده و ورود و خروج مسافران کنترل می‌شود.

خوش‌خبر با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان در نیروی انتظامی، هلال‌احمر، پلیس راه، راهداری، بسیج و سایر دستگاه‌ها در این نقاط کنترلی مستقر شده‌اند، عنوان کرد: همه عوامل پای کار آمده‌اند تا بتوانیم اهداف طرح را تحقق بخشیم و از چرخه انتقال ویروس در استان جلوگیری کنیم.

وی ضمن قدردانی از مردم استان مبنی بر عدم حضور در اماکن تفریحی در روز ۱۳ فروردین‌ماه، تبیین کرد: مردم با نرفتن به دامن طبیعت شادی را بین خودشان و دیگران از حیث سلامتی تقسیم کردند و سبب افزایش ضریب سلامت با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان شدند.

سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته از ورود ۷۴ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی به داخل استان خراسان‌جنوبی جلوگیری شده است، اضافه کرد: همچنین طی این مدت از خروج ۵۹ دستگاه خودرو به خارج استان جلوگیری شد.

خوش‌خبر با بیان اینکه طی این بازه زمانی ۱۳ هزار بازدید میدانی از صنوف استان انجام شده است، عنوان کرد: همچنین در این مدت پنج واحد صنفی متخلف که به توصیه‌های ارائه شده توجه نکرده بودند پلمپ و به ۱۲۸ مورد دیگر نیز تذکر داده شد.

وی از کاهش چشمگیر میزان ترددها با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان مصرف سوخت نیز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته است که این رقم حکایت از کاهش سفرها دارد.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول