اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تحلیلی بر یک شایعه و گذری بر پیشینه سیاسی منتخب کهگیلویه بزرگ

با انتشار یک شایعه وقت را مناسب دیدیم که تحلیلی بر گذشته و حال و پیشینه سیاسی منتخب مردم و نماینده 5 دوره مجلس در حوزه کهگیلویه بزرگ داشته باشیم.

تحلیلی بر یک شایعه و گذری بر پیشینه سیاسی منتخب کهگیلویه بزرگ

خبرگزاری فارس یاسوج؛ داریوش بهنیا- امروز در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد متنی منتشر شد با این عنوان که حجت‌الاسلام سید محمد موحد منتخب اصولگرای شهرستان‌های چهارگانه استان کهگیلویه و بویراحمد با غلامرضا تاجگردون منتخب اصلاح طلب و نماینده فعلی شهرستان گچساران نشستی برگزار کرده‌ که طی آن به تفاهمی برای تغییر استاندار کنونی و جایگزینی حسین کلانتری رسیده‌‌اند.

در باب این موضوع و صحت و سقم آن ابتدا به موضع خود حجت‌الاسلام موحد در قبال این خبر اشاره می‌کنیم که در گفت‌وگویی کوتاه اعلام کرده «اکنون وقت این حرف‌ها نیست و در برهه‌ای که عده‌ای در کشور جان خود را برای سلامتی مردم در طبق اخلاص گذاشته‌اند و همه کشور درگیر این ویروس است چه جای این حرف‌ها» که این گونه موضع‌گیری شفاف و سریع از منتخب مردم جای بسی خوشحالی و امیدواری بیشتر است.

اما با  انتشار این خبر کذب وقت را مناسب دیدیم که گریزی به گذشته و حال و پیشینه سیاسی منتخب مردم و نماینده 5 دوره گذشته مجلس بزنیم.

موحد کیست؛ موحد در حال حاضر و در مجلس آینده با تجربه‌ترین نماینده است چرا که هر چند دو تا سه منتخب 5 دوره‌ای دیگر مثل مفتح و حاجی بابایی در این دوره با موحد هم دوره‌ای شده‌اند اما موحد قبل از این‌ها یعنی از دوره چهارم مجلس و از سال 70 تجربه نمایندگی دارد و به همین دلیل او را باید با تجربه‌ترین نماینده مجلس در دوره جدید دانست.

موحد علاوه بر این در دوره‌ای که بسیاری از اصولگرایان در مجلس ششم یا همان دوره خاص با استعفاها و ساختارشکنی‌ها حضور نداشتند تجربه نمایندگی مردم را داشته و عملکرد وی در روزی که قرار بود طرح جنجالی مطبوعات در مجلس رسیدگی شود برای همه روشن است.

حجت‌الاسلام موحد علاوه بر این که با تجربه‌ترین نماینده مجلس در دوره کنونی به شمار می‌رود از حیث دیگر شاخص‌تر از بقیه است چرا که تجربه نمایندگی 3 حوزه انتخابیه متفاوت گچساران و کهگیلویه؛ کهگیلویه بزرگ و بهبهان را در کارنامه دارد پس با احتساب همه این شاخص‌ها نباید او را نماینده‌ای کم تجربه و یا با بینش سیاسی پایین دانست.

مهم‌تر از همه به این دوره که رجوع کنیم موحد هم در دوره کنونی و هم در دوره قبل کاندیدای جریان اصولگرایی بود و به عبارتی موحد از آن دسته منتخبانی است که مهر اصولگرایی را نه از این دوره بلکه از دوره چهارم مجلس یعنی از 28 سال پیش بر پیشانی خود دارد.

با این تفاسیر به خبر امروز که موحد خود آن را شایعه و کذب دانسته می‌پردازیم با تحلیل سرانگشتی موحد به عنوان نماینده 5 دوره  و تجربه گرانسنگ 20 ساله و منتخب کنونی که کوله‌باری از تلخ و شیرین مجالس گذشته با خود به همراه دارد هرگز نقد را به نسیه نخواهد فروخت و قطعا اقدامی این چنین بدون اندیشیدن به پیشینه سیاسی و عدم مشورت با جریان اصولگرایی استان نخواهد داشت.

علاوه بر این خود موحد بهتر از همه می‌داند که شرایط سیاسی کشور در آینده نزدیک به منوال و بر مدار کنونی نخواهد بود و لذا هر نشست و برخاست و تصمیم‌گیری سیاسی را با تیزبینی و شم سیاسی حاصل از قریب 3 دهه فعالیت پارلمانی - سیاسی برنامه‌ریزی می‌کند و بر همین اساس در مجلس آینده تنها حول مشی سیاسی شناسنامه‌دار خود حرکت خواهد کرد و خلاف مسیر جریان فکری حاکم بر مجلس آینده و تحولات عن قریب سیاسی در استان پارو نخواهد زد.

انتهای پیام/82009

   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول